نشست تخصصی سرود در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست تخصصی سرود ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف بالابردن دانش همکاران در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی تبادل تجربه با موضوع سرود، ویژه همکاران علاقه‌مند سراسر کشور، در کانون استان برگزار شد.

در این نشست، که به صورت مجازی برگزار شد، دو مدرس هنرمند استان برای مربیان مطالبی را در راستای بالابردن سطح دانش و توسعه شغلی آنان ارایه دادند.

در این نشست، ابتدا، ساختار سرود برای حاضران بیان شد که در این بخش در مورد شعر و موسیقی و ویژگی‌های آن صحبت شد؛ متناسب بودن موسیقی با شعر و پیام آن، ساده و قابل فهم بودن زبان شعر، انتخاب قالب شعری مناسب و بیان مثال‌هایی در این زمینه برای حاضران عنوان شد.

مراحل تشکیل گروه سرود، مراحل تمرین گروه، انتخاب شعر و ترانه، تلفیق شعر و موسیقی و چیدمان گروه، موضوع‌های دیگری بود که در این نشست به آن اشاره شد.

همکاران علاقه‌مند، نکاتی را هم در مورد تئوری موسیقی، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای گروه‌های سرود، فراگرفتند که از آن جمله می‌توان به مفاهیم پایه چون نت‌ها، گام‌ها، آکوردها، دو صدایی و چند صدایی، تمرین‌های سلفژ شامل گرم کردن صدا، تنفس صحیح و گوش موسیقایی اشاره کرد.

استفاده از روش‌های خلاقانه آموزشی برای حفظ انگیزه اعضا، بهره گیری از بازی و فعالیت‌های گروهی برای آموزش مفاهیم موسیقی، صبر و حوصله مربیان در این مسیر و ایجاد فضایی مثبت برای یادگیری و لذت بردن از آن، توصیه‌هایی بود که امیر اسحاقی و جواد عدیلی، دو هنرمند شناخته شده استان در حوزه موسیقی، به مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتند.

نشست تخصصی سرود در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =