کانون پرچمدار توسعه و ترویج کتابخوانی

جلسه ی همفکری میان اداره کل کانون پرورش فکری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، جلسه همفکری و هماهنگی میان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور آب‌سوران مدیر کل کانون استان، قادری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از معاونین و کارشناسان  با موضوع پایتخت کتاب برگزار شد.

در این جلسه  آب سوران با اشاره به نقش کانون در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی گفت: فعالیت های کتاب محور به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های کانون بوده و جلسات معرفی و نقد کتاب، روخوانی کتاب و تشکیل باشگاه های کتاب خوانی و همین طور برگزاری رویداد ها و جشنواره ها همواره سعی داشته تا کودکان نوجوانان را با کتاب آشنا کند.

آب سوران ادامه داد: امسال نیز سعی داریم تا دوستی کودکان و نوجوانان را با کتاب بیشتر کنیم.

 وی با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای سال جاری، آمادگی این اداره کل را برای اجرای طرح های مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای طرح پایتخت کتاب اعلام نمود.

در این جلسه قادری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تمجید از اقدامات کانون پرورش فکری در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی گفت: کانون همواره در حوزه ی توسعه و ترویج کتابخوانی به خصوص از سنین کودکی موفق عمل کرده است.

قادری ادامه داد: طرح پایتخت کتاب با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار در سطح استان برگزار می شود که در این زمینه نیازمند همفکری دستگاه های متولی در حوزه ی کتاب و کتابخوانی هستیم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: باید با انسجام و هماهنگی بیشتر میان تمام دستگاه های فرهنگی و با برنامه ریزی مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی در آینده تلاش کنیم.

در ادامه، حاضران در جلسه به ارائه ی برنامه های پیشنهادی خود در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی در طرح پایتخت کتاب ایران پرداختند.

کانون پرچمدار توسعه و ترویج کتابخوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =