کد خبر: 342199
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

 هم‌زمان با روز قلم، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران این مناسبت را گرامی داشتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، به همین مناسبت از سوی انجمن شاعران و نویسندگان نیما آیین گرامی‌داشت روز قلم  با همکاری مراکز ساری در مرکز شماره سه این شهر برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه حامد فاضلی کبریا، مدیر کل کانون، ضمن تبریک به همه‌ی صاحبان قلم و اعضای علاقه‌مند به نوشتن، به انتشار نشریه‌ی تخصصی «نوج» در حوزه‌ی فرهنگی از سوی اداره کل اشاره کرد و  گفت: «این نشریه بستر خوبی برای انتشار آثار اعضای انجمن شعر و داستان نیما است و تاکنون چندین اثر از اعضا در شماره‌های گذشته‌ی آن به چاپ رسیده است.»

سیدمحمد هاشمی، نویسنده و شاعر، مهمان ویژه‌ی نشست نیز در کنار جمعی از صاحبان قلم، نوجوانان و اعضای ارشد کانون و انجمن به گفتگو درباره‌ی نوشتن و تولید اثر پرداخت.

هاشمی به اعضای انجمن توصیه کرد: اجازه ندهند نگرانی از کیفیتِ اثر آن‌ها را از نوشتن باز دارد.

فرشته‌ی شهمیرزادی، معاون فرهنگی کانون مازندران، نیز ضمن گرامی‌داشت روز قلم به اعضا پیشنهاد کرد فرصت کارگاه‌های ادبی کانون را برای پیشرفت در تولید آثار ادبی غنیمت بدانند.

در ادامه‌ی نشست اعضا آثار ادبی خود را خوانده و نقدهای مهمان نشست، صاحبان قلم و اعضای انجمن را پیرامون آثار خود شنیدند.

در همین حال، مرکز فرهنگی هنری پل سفید با حضور و همکاری رئیس اداره ارشاد اسلامی و کارشناس پرورشی آموزش و پرورش برگزار شد.

فرجی، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان هم به اهمیت فن بیان برای همه و خصوصا در دانش آموزان و آینده شغلی آنها مطالبی بیان داشت.  مربی ادبی به اهمیت نوشتن و ارزش قلم در زندگی و آینده انسان‌ها اشاره و به نقش آموزش برای بهتر نوشتن پرداخت .

حوریه کاظمی شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان در این برنامه از "چگونگی خلق اثر ادبی" صحبت کرد ودر ادامه پرسش و پاسخ با میهمان برنامه  و خوانش اثر توسط اعضای نونگاه کانون انجام شد.

در مرکز نور هم نشستی با حضور فرزانه تونی نویسنده و منتقد، فرشته شهمیرزادی، معاون فرهنگی استان، میثم متاجی کارشناس ادبی استان و با مشارکت اعضای نوجوان دختر برگزار شد.


در کانون محمودآباد نیز مراسم رونمایی از کتاب یکی از اعضای کانون با حضور معاون فرهنگی کارشناس فرهنگی، کارشناسان ادبی و فرهنگی کانون مازندران، رئیس آموزش و پرورش،  فرمانده سپاه شهرستان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان شهری برگزار شد؛ از کتاب فاطمه غلامی، عضو ارشد کانون رونمایی شد.

همچنین با حضور یکی از نویسندگان  کتاب کودک، هدایایی به رسم یادبود به اعضا اهدا شد.

در این برنامه سرود و ساز های سنتی، تهیه مقاله در مورد این روز و بزرگداشت "مهدی آذر یزدی" توسط اعضای کانون اجرا شد.

 در این نشست در مورد علت نام‌گذاری این روز، چگونگی نوشتن و... صحبت شد و در پایان اعضا به نوشتن متنی کوتاه پرداختند.

گفتنی است: سایر مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران نیز به همین مناسبت به انجام فعالیت‌های ادبی و معرفی این روز بزرگ پرداختند. 

روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

روز قلم  در کانون مازندران گرامی‌داشته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =