کد خبر: 342216
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
 وبینار تخصصی تبادل تجربه با موضوع «سرود» برگزار شد

وبینار تخصصی تبادل تجربه با موضوع سرود ویژه مربیان، مربیان مسئول و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در امتداد برنامه­ریزی برای ارتقا فعالیت سرود و دانش مربیان در مراکز استان­های سراسر کشور، وبینار تخصصی تبادل تجربه با موضوع مشارکت و همراهی همکاران استان سیستان و بلوچستان و مدیریت آفرینش­های ادبی و هنری کانون پرروش فکری برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که بیش از ۴۱۱ نفر از مربیان، مربیان مسئول و کارشناسان با گرایش­های فرهنگی، هنری و ادبی حضور داشتند، مدیرکل استان سیستان و بلوچستان، ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان به تشریح وضعیت سرود در استان پرداختند.

در ادامه مطالبی در مورد ساختار سرود، مراحل تشکیل گروه، تمرین گروه، انتخاب شعر و ترانه، تلفیق شعر و موسیقی، چیدمان گروه و سرودهای محلی و فولک از سوی امیر اسحاقی و جواد عدیلی از مدرسان استان سیستان و بلوچستان به مربیان ارائه شد.

 وبینار تخصصی تبادل تجربه با موضوع «سرود » برگزار شد

مدرسان همچنین توضیح‌هایی در باب تئوری موسیقی، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای گروه‌های سرود، ارائه کردند که از آن جمله می‌توان به مفاهیم پایه چون نت‌ها، گام‌ها، آکوردها، دو صدایی و چند صدایی، تمرین‌های سلفژ شامل گرم کردن صدا، تنفس صحیح و گوش موسیقایی اشاره کرد.

استفاده از روش‌های خلاقانه آموزشی برای حفظ انگیزه اعضا، بهره‌گیری از بازی و فعالیت‌های گروهی برای آموزش مفاهیم موسیقی، صبر و حوصله مربیان در این مسیر و ایجاد فضایی مثبت برای یادگیری و لذت بردن از آن، توصیه‌هایی بود که امیر اسحاقی و جواد عدیلی، دو هنرمند استان سیستان و بلوچستان در حوزه موسیقی، به مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتند.

وبینار تخصصی تبادل تجربه با موضوع سرود روز ۱۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =