کد خبر: 342291
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
برگزاری نشست نگاهی تاریخی به ادبیات کودک و نوجوان

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذر یزدی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون هرمزگان، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذر یزدی نشست «نگاهی تاریخی به ادبیات کودک و نوجوان» با حضور دکتر محمد ذاکری و اعضا و مربیان مرکز تخصصی علوم برگزار شد.

دکتر محمد ذاکری در ابتدای این نشست به ویژگی کتاب های ویژه ی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت هر کتاب کودک و نوجوان باید دارای این ویژگی ها باشند: کتاب برای کودک و نوجوان نوشته شده باشد، کتاب به زبان کودکانه نوشته شده باشد و مخاطب برای درک آن نیازمند فرهنگ لغت نباشد، متناسب با احساسات و توانایی های ذهنی کودک نوشته شده باشد و اثر توسط متخصصین و هنرمندان حوزه ی کودک و نوجوان نوشته شده باشد.

برگزاری نشست نگاهی تاریخی به ادبیات کودک و نوجوان

وی همچنین با اشاره به این که روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به دلیل خدمات ارزشمند مهدی آذر یزدی در حوزه ی بازنویسی متون کهن برای کودکان و نوجوانان به نام ایشان نامگذاری شده است، گفت: مهدی آذر یزدی با توجه به ویژگی های گفته شده، متون کهن فارسی را پالایش و برای کودکان و نوجوانان باز نویسی و بازآفرینی کرد تا علاوه بر بهره مندی کودکان و نوجوانان، ارتباط ایشان با ادبیات کهن ایران منقطع نگردد.

وی بزرگترین دستاورد معنوی قرن بیستم را خلق ادبیات اختصاصی برای کودکان دانست.

وی در پایان سخنان خود، از حاضران در نشست خواست تا جایی که می توانند دیگران را به حضور در کانون پرورش فکری و بهره مندی از فعالیت ها و خدمات آن دعوت نمایند.

شایان ذکر است دکتر محمد ذاکری، دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از اعضای قدیمی کانون بندرعباس، نویسنده، شاعر و مدرس دانشگاه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =