"احلی من‌العسل" با اعضای مرکز سنقر در صحن امام‌زاده احمد

هم‌زمان با اجرای فعالیت‌های محرمی در کانون کرمانشاه، آیین "احلی من‌العسل" با حضور اعضای مرکز سنقر در صحن امام‌زاده احمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، هم‌زمان با اجرای فعالیت‌های محرمی در کانون کرمانشاه، آیین "احلی من‌العسل" با حضور اعضای مرکز سنقر در صحن امام‌زاده احمد برگزار شد.
این آیین با مشارکت پر رنگ اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز سنقر، در مراسم "احلی من‌العسل" که در محل امام‌زاده احمد این شهرستان با اجرای سینه زنی و عزاداری برگزار شد، صورت پذیرفت.

"احلی من‌العسل" با اعضای مرکز سنقر در صحن امام‌زاده احمد
جوانان می‌توانند به تأسی از «حضرت علی‌اکبر (ع)» و «قاسم بن الحسن (ع)» نقشی پررنگ و مؤثر در پیشرفت اهداف انقلاب داشته باشند. پیام عاشورا سراسر درس عبرت است و هر یک از شهدا و حاضران کاروان کربلا به عنوان الگوهایی ارزشمند محسوب می‌شوند. عاشورا علاوه بر تأثیر اخلاقی ابعاد اجتماعی فراوانی را پیش روی بشر امروز گذاشته است که به‌کارگیری هر یک از این بعدها زمینه رسیدن به مدینه فاضله و سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند.
«أحلَی مِنَ العَسَل» یکی از موضوعات مهمی است که در حادثه کربلا مورد توجه بوده و بصیرت نوجوانانی همچون «حضرت قاسم (ع)» در کربلا بیان کننده عمق آگاهی و دفاع از حقیقت این بزرگوار است هنگامی که «حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع)» در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کردند بسیاری از ارزش‌هایی که در ذهن و دل نوجوانی همچون «قاسم بن‌الحسن (ع)» شکل‌گرفته را روشن می‌کند.

"احلی من‌العسل" با اعضای مرکز سنقر در صحن امام‌زاده احمد
آیین "احلی من‌العسل" با هدف اشاعه فرهنگ عاشورایی در میان کودکان و نوجوانان و تربیت دینی در بین این قشر مهم و آینده‌ساز برگزار شد که در آن با محوریت ایام محرم برنامه‌های مختلفی همچون: سینه‌زنی، مداحی، تبیین راه امام حسین(ع) و هدف از عزاداری محرم، سخنرانی، معرفی وقایع و شخصیت‌ها و... اجرا گردید.
بر همین اساس برگزاری مراسم "احلی من‌العسل" در صحن و شبستان امامزاده احمد با مشارکت آموزش پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، هیات مذهبی شهرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنقر انجام گرفت.

"احلی من‌العسل" با اعضای مرکز سنقر در صحن امام‌زاده احمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =