کد خبر: 342463
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
بازدید 15
برگزاری مراسم عزاداری در مراکز کانون همدان

مربیان مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان با شروع محرم برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مکتب امام حسین (ع)، واقعه عاشورا و قیام سید شهیدان کارهای فرهنگی- هنری و ادبی متنوعی را انجام داده و حتما در برنامه‌های خود معرفی کتاب‌هایی با این موضوع را دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، دهه اول محرم و شرکت کودکان و نوجوانان در هیئت‌ها و مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان یک فرصت بسیار مناسب برای آشنا کردن آنها با فرهنگ عاشورا و جهاد است که مربیان و متولیان تربیتی باید از این فرصت استفاده و نهایت بهره را ببرند.

مربیان مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان با شروع محرم با شعار «با یاد حسین (ع) تابستانتو بساز» برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مکتب امام حسین (ع)، واقعه عاشورا و قیام سید شهیدان کارهای فرهنگی- هنری و ادبی متنوعی را انجام داده و حتما در برنامه‌های خود معرفی کتاب‌هایی با این موضوع را دارند که این فعالیت تا پایان ماه صفر به صورت مرتب انجام می‌گیرد.

مرکز فرهنگی- هنری صالح آباد

ویژه برنامه "میهمانان کوچک امام حسین (ع)" مرکز صالح آباد با حضور مسئولان این شهر و اداره کل کانون همدان و نیز ۸۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

در ابتدا قرآن توسط قاری ممتاز کشوری و عضو ارشد کانون مهدی یعقوبی قرائت شد .‌سپس سرود جمهوری اسلامی پخش گردید و بعد از آن مداح اهل بیت ابوالفضل صمدی روضه امام حسین (ع)را خواند. در این برنامه نمایشنامه‌خوانی اعضی نوجوان با عنوان "عروس کربلا" اجرا گردید. همین طور مادران یکی از اعضای مرکز قصه مشک را قصه گویی کرد. در پایان برنامه با مداحی اعضا کودک و سینه زنی به اتمام رسید.

برگزاری مراسم عزاداری در مراکز کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهر ازندریان

شروع به کار مجدد مرکز فرهنگی- هنری شهر ازندریان با اجرای برنامه به مناسبت دهه اول محرم بود. مربی مسئول این مرکز از کودکان، نوجوانان و مادران آنها را به روضه امام حسین در این مرکز دعوت کرد و سخنران این مراسم حجت االاسلام محمد رضایی بود که با میهمانان در مورد فرهنگ عاشورا و تربیت عاشورایی صحبت کرده بود.

برگزاری مراسم عزاداری در مراکز کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماه 3 کانون همدان

این مرکز در دهه اول محرم تمامی فعالیت‌های خود را با محوریت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) انجام داد. در کارگاه نمایش خلاق اعضای کودک و نوجوان در کلاس نمایش خلاق به همراه مربیشان نوای لبیک یا حسین را سردادند. در کارگاه خوشنویسی مربی خطاطی به اعضاسرمشق یا حسین (ع)  را داد تا مشق کنند. در کلاس سفال نیز اعضا کتیبه‌هایی سفالی با نام مبارک امام حسین (ع)، مشک و تندیس حضرت زینب (ع) را ساختند.

برگزاری مراسم عزاداری در مراکز کانون همدان

 سیار روستایی همدان

مربی سیار روستایی در روستای عربلو حاضر شد و برای تعدادی از کودکان و نوجوانان این روستا  معرفی و خوانش کتاب "هنگام باران" و " ان شب- آن سردار"را انجام داد. سپس سفالگری با موضوع امام حسین (ع) انجام شد گرفت.

برگزاری مراسم عزاداری در مراکز کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد ویژه برنامه‌ای با عنوان "ثارالله " به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران وفادارشان برگزار کرد. در این برنامه که بیش از ۲۵ نفر از اعضا شرکت داشتند در ابتدا معرفی شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) و سپس کتاب سقای تشنه لب روخوانی شد. سپس اعضا دعای فرج را با هم خواندند. در ادامه ورکشاپ سربند یا حسین (ع) اجرا شد که کودکان و نوجوانان با دقت و لذت برای خود سربند درست کردند و در این ورکشاپ با نحوه درست کردن سربند به خوبی آشنا شدند. با نذری حلوا که توسط حلقه‌های میانی مرکز تهیه شده بود از اعضا پذیرایی شد. در این میان اعضا با فلسفه نذری دادن نیز آشنا شدند.

برگزاری مراسم عزاداری در مراکز کانون همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =