ترویج فرهنگ عاشورایی در ویژه‌برنامه‌های محرم مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگ و شعائر عاشورایی را پاس داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان قزوین ماه محرم در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع گرامی داشته شد.

به مناسبت ماه محرم اعضا و مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان با برپایی موکب «رهروان حسین ع» به سوگواری نشستند. اجرای مراسم نوحه خوانی و سینه زنی توسط کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌های این موکب بود.

مرکز فرهنگی وهنری شماره دو تاکستان با حضور اعضای دختر فعالیت‌های متنوعی را اجرا کرد. معرفی وقایع وایام محرم، معرفی کتاب‌های مرتبط با این ایام، جمع خوانی زیارت عاشورا، کارگاه کاردستی سر مدادی و آویز دیواری برای اهدا به زائران کوچک اربعین، قصه‌گویی، معرفی سرزمین کربلا و معرفی شخصیت از جمله این فعالیت‌ها بود.

همچنین در آستانه تاسوعای حسینی(ع)، تکیه بچه های کانون  در محوطه مرکز با حضور وکمک والدین برپا شد. برپایی مراسم سینه زنی و نوحه خوانی، معرفی وقایع تاسوعا و عاشورا، پخش نوحه و مرثیه‌خوانی، کارگاه ادبی نوشتن خلاق با موضوع خاطره نویسی شب‌های محرم، پذیرایی با نذری خانواده ‌ها از جمله برنامه‌های این تکیه بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد نیز به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) مراسم پرشوری را در موکب اعضای خود برگزار کرد.

نوحه‌خوانی، سینه زنی، اجرای آیین‌های عاشورایی مانند پخش نذری و سخنرانی مداح کشوری اهل بیت«اسماعیل غلامی» با محوریت پرورش حس دینی کودکان ونوجوانان و پیام عاشورا از جمله بخش‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و هم‌زمانی با هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته حجاب و عفاف ویژه برنامه ای با حضور چهل عضو کودک و نوجوان دختر به همراه جمعی از مادران ایشان برگزار کرد.

این ویژه برنامه شامل دعوت از کارشناس مذهبی برای تبیین اهمیت امر به معروف و لزوم حجاب، برپایی نمایشگاه از انواع حجاب و پوشش دختران ، بحث آزاد درباره رابطه پوشش و سلامت جامعه، کارگاه نقاشی با موضوع امر به معروف و در پایان مسابقه احادیث ائمه اطهار (ع) درباره جایگاه امر به معروف بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد در هفته امر به معروف اعضا را با انجام بازی و شرکت در بحث و گفتگو با موضوع امر به معروف آشنا کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک هم اعضا و مربیان با برپایی موکب و تکیه عزاداری ارادت خود را به پیشگاه شهدای گرانقدر کربلا تقدیم کردند.

زیارت عاشورا، سینه زنی و پذیرایی با نذری از فعالیت‌های این موکب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =