نقش محوری«شورای خانواده» در ارتقای فعالیتهای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی

مراکز کانون استان با تشکیل «شورای خانواده» گام های مهمی در کیفیت بخشی فعالیت های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان برداشته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی حضور و مشارکت فعال خانواده ها در فعالیت های مراکز کانون از شاخص ترین نکاتی است که به صورت ملموس و اثرگذار در برنامه های سال جاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته است.

این مشارکت در قالب تشکیل شورای خانواده در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهره مندی از دیدگاه ها و نکته نظرات والدین در خصوص فعالیت ها و برنامه های فرهنگی هنری صورت می گیرد. ضمن آن که برنامه های ویژه ای نیز به صورت مجزا در قالب نشست های تخصصی برای والدین با هدف تعامل و ارتباط هر چه بهتر و بیشتر با فرزندان در محیط خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی به میزبانی مراکز کانون برگزار می شود.

شایان ذکر است «خانواده محور» بودن فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف بهره مندی از نقش اثرگذار پدران و مادران به عنوان اولیای تربیتی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری و ادبی و همچنین تحکیم بنیان خانواده صورت
می گیرد.

فعالیت های مشترک فرهنگی هنری در قالب کارگاه های مادر و پدر و فرزندان از قبیل کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، فیلم، کاردستی، اوریگامی و نمایش خلاق از دیگر برنامه هایی است که در همین راستا برگزار می شود.

نقش فعال و خلاق خانواده ها در تدارک و اجرای برنامه ها و مراسم در مناسبت های مختلف و همکاری با مربیان مراکز کانون در این خصوص از دیگر دستاوردهای تشکیل شورای خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =