کد خبر: 342653
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
بازدید 14
فعالیت ۱۰۴۰ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در کشور

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت یک هزار و ۴۰ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در کشور خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید از مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار کرد: یک هزار و ۴۰ مرکز ثابت، سیار و پستی برای برقراری عدالت آموزشی و فرهنگی در جامعه هدف فعالیت دارند و بخش سیار برای ارایه خدمات به مناطق عشایری و روستایی و حاشیه شهرها و بخش پستی به مناطق دورافتاده که بخش ثابت و سیار دسترسی ندارند بخش پستی خدمات ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۶۰۰ هزار عضو دارد و پیش‌بینی‌ها و بررسی‌ها نشان از افزایش ۲۰ درصدی اعضا طی یکسال گذشته دارد و سمنان جزو استان‌های موفق در جذب جامعه هدف به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و در افزایش ۹۰ درصدی جذب مخاطب نیز موفقیت داشته است.

وی با بیان اینکه همه کودکان و نوجوانان که با کانون پرورش فکری به روش‌های مختلف از جمله مواجهه با محصولات، تماشاخانه سیار و شرکت در جشنواره‌ها مخاطب کانون و افرادی که مراجعه مستقیم به کانون دارند، به عنوان اعضا تلقی می‌شوند، افزود: پویانمایی «بچه زرنگ» از جمله کارهای فاخر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بیش از ۲ هزار مخاطب و فروش خوبی داشت.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف) از جمله برنامه‌های ارزشمند برای شناسایی افراد توانمند در حوزه شعر و داستان کشور و قراردادن زیر پوشش خاص برای تربیت نسل شاعر است که بارها مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

معدنی اظهار کرد: طرح سیمرغ طرحی استانی در مدارس برای شناسایی افراد بااستعداد در زمینه شعر و داستان است که خروجی این طرح در طرح قاف مورد آموزش حضوری و مجازی قرار می‌گیرند. به گفته وی، ۶۴ فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای موسیقی، هنرهای نمایشی، تجسمی، ادبیات و مهارت‌های زندگی برای حال خوش زندگی، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

پایان پیام/م/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =