حضور اعضای مراکز اسلام‌آباد غرب در مناطق عملیاتی

به مناسبت سال‌روز عملیات غرور آفرین مرصاد در استان کرمانشاه، اعضای مراکز اسلام‌آباد غرب در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

به مناسبت سال‌روز عملیات غرور آفرین مرصاد در استان کرمانشاه، اعضای مراکز اسلام‌آباد غرب در مناطق عملیاتی حضور یافتند.
عملیت مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است، با این تفاوت این بار نیروهای دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه منافقانی بودند که در قالب نیروهای شبه نظامی موسوم به ارتش آزادی بخش ملی، تحت رهبری مجاهدین خلق، با حمایت صدام به مرزهای ایران حمله کرده بودند. عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان، در مرداد ۱۳۶۷ با رمز مبارک "یا علی ابن ابی طالب (علیه‌السّلام)" و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام آباد و کرند در غرب استان کرمانشاه آغاز گردید.
در این عملیات سه گردان از تیپ نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و تیپ مسلم و یک گردان از ایلام و با نقش‌آفرینی موثر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی به اسلام آباد حمله کردند. منافقین تصور می‌کردند که به سان روزهای قبل نیروهای عراقی در این مناطق حضور دارند، حال آنکه عراقی‌ها عقب‌نشینی کرده و منطقه در دست نیروهای ایرانی بود. به همین دلیل، نیروهای خودی توانستند از این محور وارد اسلام‌آباد شوند و سازماندهی منافقین را در داخل شهر به هم بزنند و طی عملیاتی به آزاد سازی شهر اسلام آباد غرب و دیگر نقاط پرداختند.
بر همین اساس مربیان و اعضای مراکز شماره یک، دو و سه اسلام‌آباد غرب، به همراه کارشناسان ستادی کانون استان کرمانشاه به مناسبت سال‌روز عملیات غرورآفرین مرصاد در تنگه چهارزبر و یادمان شهدای مرصاد، حضور یافتند.
قرائت فاتحه و تجدید میثاق با شهدای گمنام در این مکان از برنامه‌هایی بود که اجرا شد؛ معرفی شخصیت شهیدان، معرفی ایام، معرفی واقعه و تشریح اتفاقات ورود منافقین کوردل به خاک کشورمان تا نابودی کامل آنها و بازدید از بخش‌های مختلف این مکان یادبود در تنگه مرصاد از فعالیت‌هایی بود که توسط مربی و کارشناسان همراه اجرا گردید.

حضور اعضای مراکز اسلام‌آباد غرب در مناطق عملیاتی

#تابستونتو در کانون بساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =