کد خبر: 342780
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۹
بازدید 25
برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

دوره‌های تربیت مربی کانون همدان هر دو ماه به صورت حوزه‌ای در سه بخش برای مسئولان مراکز و مربیان کانون را هدف کسب آگاهی و تبادل تجربیات یکدیگر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، دوره تربیت مربی از دورهای‌های بسیار مفیدی است که در ابتدا با نام اتاق فرمان در سال 1402 برای مربیان کانون پرورش فکری همدان برگزار شد و در سال 1403 با توجه به رویکرد کانون در جذب مخاطب خصوصا نوجوانان و توجه به کارهای فرهنگی گسترده و مرکز محوری و مخاطب محوری دورهای‌ تربیت مربی با استفاده از ظرفیت فرهنگی- هنری و ادبی خود مربیان با نام قرارگاه تربیت مربی به صورت حوزه‌ای در سه روز با هدف تبادل تجربیات و به روز شدن اطلاعات مربیان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

هشتمین دوره تربیت مربی با حضور مدیرکل کانون و کارشناسان ستاد، مسئولان مراکز و مربیان آنها از مراکز سه گانه ملایر، تویسرکان، سامن، جوکار و فرسفج به میزبانی مرکز سرکان پشت بام با صفای این مرکز در سایه درختان گردو برگزار شد.

در ابتدا زهرا خاقانی عضو ارشد این مرکز و خبرنگار کانونی با متن زیبا و صدای دلنشین خود به مدعوین خوش آمد گفت و در ادامه مدیر کل کانون ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: کم کم به زمان پیاده روی اربعین نزدیک می‌شویم و انتظار می‌رود که مسئولان مراکز با کمک اعضا و والدین آنها و با خلاقیت چون سال گذشته دست سازه‌هایی را آماده کنند.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

در ادامه برنامه فرهنگی- هنری خوانش یک کتاب با عنوان "یک خط- یک تصویر" با هدف اجرای رسالت کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط افراد حاضر در جلسه اجرا شد.

در این برنامه افراد در مدت زمان 5 دقیقه کتابی را می‌خوانند و سپس یک جمله در خصوص آن کتاب را در برگه‌ای نوشته و اولین تصویری که از آن کتاب برداشت کرده‌اند را بر روی برگه کشیده و این برگه‌های جمع‌آوری شده برای انجام کارهای فرهنگی در مراکز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

معصومه ابراهیمی هژیر افزود: با توجه به جلسه منطقه‌ای که در شهر اراک با حضور 6 استان دیگر تشکیل شد آنچه که در مرزها با توجه به گرمی هوا بسیار نیاز است آبلیمو و خاکشیر برای زائران است که این موضوع را با والدین اعضای خود در میان بگذارید تا هر چقدر در توان است این اقلام تهیه شده و در اختیار موکب‌های مرزی قرار بگیرد.

وی به موضوع جذب نوجوانان اشاره و تصریح کرد: از مراکزی که در این امر موفق بوده‌اند کمک و راهنمایی بگیرید زیرا حضور نوجوانان می‌تواند در بهتر اداره کردن مراکز به شما کمک کند.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

در ادامه معاون مالی در خصوص موضوعات و مسائل مالی مراکز مطالبی را بیان کرد.

سپس پذیرایی از میهمانان با سیب ترش حبیبی و نان و سیب زمینی تنوری توسط کانون یاران دختر صورت گرفت.

کارشناس فرهنگی حوزه در خصوص همکاری کانون با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای آموزش به اعضا و نیز دوره‌های آسیب‌های اجتماعی در طرح یاریگران زندگی صحبت کرد و از همکاران خواست همکاری لازم را با کارشناسان این دو حوزه داشته باشند.

در پایان مدیر کل و کارشناسان از مرکز سرکان بازدید کرده و با کودکان، نوجوانان و والدین آنها صحبت کردند و نظرات آنها را در مورد کارگاه‌ها و فعالیت‌های مرکز جویا شدند.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

بعد از پذیرایی دوره اموزشی اتوماسیون توسط کارشناس آی. تی انجام گرفت و همکاران سوالات و مشکلات خود را مطرح کردند.

نهمین دوره تربیت مربی در دفتر مدیرکل

نهمین دوره تربیت مربی با حضور مدیر کل کانون و کارشناسان ستاد و مسئولان مراکز و مربیان آنها از مراکز فامنین،‌ شیرین سو، فیروزان، نهاوند، قروه، دمق، کبورداهنگ و رزن در دفتر مدیر کل کانون در تاریخ سوم مرداد ماه برگزار شد.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

در این دوره مسئول مرکز قروه یک برگه به همکاران  که در آن چند سوال برگفته از یک انیمیشن بود، داد و از آنها خواست قبل از دیدن انیمیشن به سوالات پاسخ داده و برداشت خود را بنویسند و بعد انیمیشن پخش شد.

سپس زهرا علیمحمدی در مورد تجربیاتش در نحوه جذب نوجوانان در مرکز خود صحبت کرد و اینکه می‌خواهد کافه کتابی را مختص دختران کتابخوان راه بیاندازد.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی با هدف تبادل تجربیات و کسب آگاهی

در ادامه کارشناس فرهنگی در مورد تعداد کارگاه‌ها و افراد شرکت کننده و آمار دقیق، مطالبی را بیان کرد و بر همکاری مراکز با کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و ستاد مواد مخدر تأکید کرده و زمان حضور کارشناسان را به مربیان اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =