کد خبر: 342795
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
بازدید 25
برگزاری اردوی خانوادگی علمی در مرکز دو جهرم

اردوی خانوادگی علمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دو جهرم، با حضور پرشور کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، روز پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳، مرکز دو جهرم میزبان اردوی خانوادگی علمی بود.

این برنامه با حضور بیش از ۱۸۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان و خانواده‌های ایشان برگزار شد؛ و با استقبال بسیار خوب و پرشور آنان همراه بود.

 خانواده محوری، نوجوان محوری، مرکز محوری ترویج علم و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم علمی و نجومی، از اهداف برگزاری این برنامه بود.


اردو با بازدید از ایستگاه هواشناسی شهرستان جهرم آغاز شد. در این بخش، اعضا و خانواده‌هایشان با تجهیزات و فرآیندهای هواشناسی آشنا شدند. سپس برنامه به باغ گیاه‌شناسی جهرم منتقل شد، جایی که شرکت‌کنندگان به مشاهده و مطالعه نمونه‌های خاص گیاهی منطقه پرداختند؛ و اطلاعات مفیدی درباره گیاهان بومی کسب کردند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این اردو، حضور واحد سیار نجوم و کیهان‌شناسی کانون استان فارس در جهرم بود. در این بخش، کبیری ستاره‌شناس برجسته، ابتدا آموزش‌های تئوری را ارائه کرد؛ و سپس با نمایش فیلم و اسلاید به توضیح مفاهیم پیچیده نجوم پرداخت. در پایان برنامه، با تاریک شدن هوا، شرکت‌کنندگان توانستند، رصد آسمان را تجربه کنند.

برگزاری اردوی خانوادگی علمی در مرکز دو جهرم با حضور پرشور کودکان و نوجوانان

برگزاری اردوی خانوادگی علمی در مرکز دو جهرم با حضور پرشور کودکان و نوجوانان

برگزاری اردوی خانوادگی علمی در مرکز دو جهرم با حضور پرشور کودکان و نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =