کد خبر: 342818
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
بازدید 45
نوجوان کرمانی برگزیده باشگاه قاف شد

عضو باشگاه قاف استان کرمان در حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری تقدیر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در ضیافت شاعرانه‌ای که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری ۲ مرداد ۱۴۰۳ تدارک دیده شده بود از برگزیدگان باشگاه قاف تقدیر شد.

بنابر این خبر، یاسمن امینی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهربابک که در اولین دوره تشکیل باشگاه قاف پذیرفته شده بود در میان ۱۲ نخبه این باشگاه قرار گرفت و در این مراسم تقدیر شد.

همچنین، در این نشست اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از شاعران نام‌آشنای کشور نیز حضور داشتند و در پایان این مراسم سبحان کریم‌زاده، محمدحسن صادقی از تهران، فاطمه محمدی از قزوین، کوثر ریگی و نفیسه صفدری هر دو از سیستان و بلوچستان، یاسمن امینی از کرمان، ستایش و فاطمه زهرا دوران از اصفهان، سوگند میرزایی و زهرا دیناروند از کرمانشاه، فاطمه حسینی از اردبیل و حانیه شجاعی از فارس به عنوان منتخبان برتر باشگاه قاف از سراسر کشور توانستند لوح تقدیر را به همراه دیوان پروین اعتصامی که از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده بود، دریافت کنند.

یادآور می‌شود، باشگاه «قاف»، مخفف قله ادبیات و فرهنگ است و با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی برتر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

این در حالی است که، استعدادهای ادبی برتر هر استان از سوی مربیان و کارشناسان کانون استان شناسایی و پس از بررسی آثار و مصاحبه عضو این باشگاه می‌شوند.

اعضای باشگاه قاف که ۱۳ تا ۱۶ ساله هستند با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به مدت سه سال در قالب یک پروژه آموزشی، پرورشی و تربیتی زیر نظر استاد راهنما دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های نقد و بررسی آنلاین را به صورت مداوم می‌گذرانند و هر چند ماه یک بار با اساتید برتر کشوری دوره‌های آموزش حضوری چند روزه دارند.

بر همین اساس، هر دوره آموزشی قاف به مدت سه سال به طول می‌انجامد و هر ساله دوره جدید با اعضای جدید آغاز می‌شود و خروجی این دوره‌ها  تربیت متخصصان حوزه شعر کودک و نوجوان است.

در حال حاضر شش نوجوان از استان کرمان عضو باشگاه قاف هستند.

نوجوان کرمانی برگزیده باشگاه قاف شد

نوجوان کرمانی برگزیده باشگاه قاف شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =