پرفروش‌های کانون پرورش فکری در نخستین ماه تابستان ۱۴۰۳ معرفی شد

عنوان شماری از کتاب‌های پرفروش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در ماه تیر ۱۴۰۳ با بیشترین استقبال مخاطبان روبرو شده است، اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فروشگاه‌های کتاب به‌ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کانون در سراسر کشور، همچنین پرتال فروش اینترتی کانون و دیگر سامانه‌های اینترنتی فروش کتاب، آثار انتشارات کانون را که سابقه‌ای ۵۸ ساله در انتشار کتاب دارد، به خانواده‌ها عرضه می‌کنند.

کانون پرورش فکری هرماه با انتشار اسامی شماری از پرفروش‌ترین آثار خود قصد دارد بچه‌ها را به خرید و مطالعه کتاب تشویق  و به خانواده‌ها در انتخاب کتاب مناسب برای بچه‌ها کمک کند.

در همین حال بخشی از مخاطبان ثابت و پایدار کانون این آثار را با عضویت در کتاب‌خانه‌های این مجموعه در سراسر کشور مطالعه می‌کنند و این امر به گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی کمک می‌کند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره نظارت بر چاپ و توزیع کانون در ماه تیر ۱۴۰۳ دو مجموعه هفت جلدی «آی قصه قصه قصه» به کوشش زهره پریرخ، شراره وظیفه‌شناس و بهار طائرپور و با تصویرگری زهره پریرخ و مجموعه ۱۰ جلدی «کودکی نامداران» نوشته پرویز امینی که زندگی نامدارانی چون سهراب سپهری، مصطفی چمران، عباس کیارستمی، علی شریعتی، محمدتقی بهجت،  پروین‌اعتصامی، طاهره صفارزاده، سیدجلال‌ آل‌احمد، سید علی‌اکبر صنعتی و علی حاتمی را روایت می‌کند، در شمار پرفروش‌های کانون در این ماه قرار گرفته است.

دو کتاب محبوب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» و «نگذار کبوتر تا دیروقت بیدار بماند» با نویسندگی و تصویرگری مو ویلمز اولی با ترجمه زهرا احمدی  و دومی با ترجمه پرناز نیری در این فهرست قرار دارد.

در این میان کتاب‌های کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی ساکن ایران باز هم در شمار پرفروش‌ها قرار گرفته است که در این فهرست عنوان کتاب‌های آدم کوچولو گرسنه نوشته پیر دلی با تصویرگر سسیل هود ریزیه و ترجمه کلر ژوبرت،   و «امین‌ترین دوست» و «کلوچه‌های خدا» با نویسندگی و تصویرگر او به چشم می‌خورد.

کتاب‌های فرهاد حسن‌زاده و کوتی کوتی محبوب او، «سرما نخوری کوتی کوتی» و «شام سرد شد کوتی کوتی» با تصویرگر هدی حدادی نیز پی در پی با استقبال مخاطبان روبرو می‌شود ضمن این‌که «هستی» و «زیبا صدایم کن»   دو رمان نوجوانانه او هم پس از سال‌ها همچنان در فهرست مورد علاقه‌های نوجوانان ایرانی قرار دارد.

کتاب‌خوانان حرفه‌ای در ایران می‌دانند کتاب «مهمان‌های ناخوانده» نوشته فریده فرجام و تصویرگری جودی فرمانفرماییان نخستین کتاب کانون پرورش فکری است که در سال ۱۳۴۵ منتشر و اکنون به مرز باشگاه ۴۰۰‌هزارتایی‌های کانون رسیده است، در کنار این، آثاری قدیمی چون «تیستو سبز انگشتی» نوشته موریس دروئون با ترجمه لیلی گلستان، «باخانمان» نوشته هکتور مالو با ترجمه محمد قاضی، «لافکادیو» با نویسندگی و تصویرگری شل سیلور استاین دوست داشتنی و ترجمه حمید احمدی نیز از جمله آثاری است که با اقبال خانواده‌ها روبرو می‌شود.

تیر ماه ۱۴۰۳ همچنین کتاب‌های «چی چی قاشق قیچی» با نویسندگی و تصویرگری علی خدایی، «جزیره هزار داستان» نوشته ادوارد پَکارد با طراحی باربارا کارتر و ترجمه شهین‌دخت بهزادی، «گوسفندی که عصبانی بود» با نویسندگی و تصویرگری ژوزف تئوبالد با ترجمه معصومه انصاریان، «اردک و کشاورز» نوشته مارتین وادل با تصویرگری هلن اکسنبری و ترجمه شیدا رنجبر، «خدا چه مهربان است» سروده‌ آکی کوکاگه یاما و تصویرگری تسونه کو تاناکا با ترجمه عبدالوحید ایزدپناه و برگردان به شعر فارسی جعفر ابراهیمی (شاهد)، «خانواده آقای چرخشی» نوشته طاهره ایبد با تصویرگری علی نامور، «چگونه می‌توان بال شکسته را درمان کرد؟» نوشته باب گراهام با ترجمه بهمن رستم‌آبادی و «قصه‌های علمی» نوشته محمدرضا شمس با تصویرگری مریم رحمتی‌اوینی از دیگر آثار فهرست پرفروش‌های کانون در نخستین ماه تابستان ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثارش را علاوه بر فروشگاه‌های خود، در دیگر کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور، همچنین سایت فروش خود به نشانی digikanoon.ir و بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب عرضه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =