یاسوج، ۱۰ شب میزبان برنامه‌های حسینی تماشاخانه سیار کانون است

نخستین کاروان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع اربعین حسینی به‌مدت ۱۰ شب در یاسوج به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بچه‌های شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای ۱۰ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ هر شب می‌توانند در دو نوبت به تماشای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی بنشینند و از دیگر برنامه‌هایی که ستاد اربعین حسینی کانون برای آنان تدارک دیده است، استفاده کنند.

تریلی سیار تماشاخانه کانون روز ۱۰ مرداد در پارک مهرورزی یاسوج هرشب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در دو نوبت به اجرای برنامه‌هایی مانند: قصه‌گویی، معرفی کتاب، نمایش، پخش نماهنگ و فیلم، اجرای مسابقه با محوریت آشنایی با مفاهیم عمیق و ارزشمند واقعه عاشورا و معرفی خاندان عصمت و طهارت برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان می‌پردازد.

بر این اساس قصه‌گویی و معرفی کتاب‌های کانون و دیگر آثار مناسب این ایام نیز از سوی مربیان کانون استان کهگیلویه و بویراحمد و در قالب قصه‌گویی بر روی صحنه تماشاخانه سیار اجرا خواهد شد.

نمایش عروسکی «مشک‌های خالی» تلفیقی از تکنیک‌های بن‌راکو، ماورای بنفش و سایه‌ای است و قصه روایت کودکانی است که تشنگی روز عاشورا هر کدام را به گونه‌ای آزار می‌دهد.

این نمایش از زبان سه مشک خالی از آب، روایت می‌شود که هیچ‌کدام نتوانستند به خاطر شرایط‌شان کودکان کربلا را سیراب کنند.

زهرا مریدی، آرزو صدری، زهره قاسمی، فرهاد تفرشی و رضا معراجی بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک نمایش «مشک‌های خالی» هستند.

نمایش «مشک‌های خالی» به سفارش تماشاخانه سیار از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تهیه و تولید شده است.

یادآوری می‌شود برنامه‌های آتی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه ایام محرم و صفر در استان‌های مختلف کشور از سوی ستاد اربعین کانون اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =