دوره آموزش «فنون ارتباطات موفق» ویژه کارکنان کانون هرمزگان برگزار شد

کانون پرورش فکری هرمزگان روز پنجشنبه ۱۱ مردادماه دوره آموزشی ضمن خدمت « فنون ارتباطات موفق» را ویژه کارکنان و مربیان کانون برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه کارکنان و مربیان استان با حضور علیرضا عباسی مدرس فن بیان و ارتباطات موثر در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری هرمزگان برگزار شد.

عباسی در ابتدای این نشست طی طرح سوالاتی به شناخت و خود ارزیابی شخصیتی افراد پرداخت و در خصوص تعریف ارتباط موثر گفت: منظور از ارتباط اثربخش، ارتباطی است که در آن پیام هر فرد (کلامی و غیرکلامی) به وضوح به طرف مقابل منتقل و درک صحیح و کاملی از موضوع میان طرفین ایجاد می‌شود. در این نوع ارتباط، در کنار انتقال اطلاعات، احساسات طرف مقابل درک شده و هیچ ابهام و سوءتفاهمی میان طرفین شکل نمی‌گیرد.

علیرضا عباسی بیان کرد: ارتباط موثر چیزی فراتر از تبادل اطلاعات و در مورد درک احساسات و اهداف موجود در اطلاعات است. به این ترتیب که در ارتباط موثر علاوه بر اینکه پیامی را به طور واضح منتقل می ‌کنید، باید به گونه ای گوش فرا دهید که معنای کامل گفته ها را بدست آورید و باعث شوید شخص مقابل احساس شنیده شدن و درک شدن کند.

هدف از گوش دادن فعال این است که اطمینان حاصل شود که نه فقط کلماتی که شخص می‌گوید، بلکه کل پیام را می‌شنوید. در این دوره به موضوعاتی از قبیل: ظاهر و زبان بدن، نحوه شروع گفتگو، ساخت شخصیت اثر گذار و اصول مذاکره و روش های اعتماد سازی پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =