کد خبر: 343037
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
بازدید 114
پیوستن کارکنان اداره کل کانون استان بوشهر در پویش دست سازه های حسینی

در دومین سال از برگزاری پویش دست سازه های حسینی در کانون، مدیرکل و کارشناسان ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این پویش کشوری پیوستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان بوشهر،در دومین سال از برگزاری پویش دست سازه های حسینی در کانون، مدیرکل و کارشناسان ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این پویش کشوری پیوستند.

پویش دست سازه های حسینی، ساخت انواع کاردستی با مواد مختلف توسط کودکان و نوجوانان، مربیان، پدران و مادران و علاقمندان به اباعبدالله الحسین که به هر دلیلی شرکت در پیاده روی اربعین قسمتشان نشده با مضامین عاشورایی است که به ابتکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از پارسال شروع شد و پس از تجمیع، این دست سازه های نذری به مسیر پیاده روی اربعین انتقال داده می شود و بین کودکان و نوجوانان زائر اربعین حسینی تقسیم می شود.

سمیه رسولی،مدیرکل کانون استان بوشهر  اظهار کرد: کاردستی به عنوان یکی از فعالیت های اصلی کانون پرورش فکری در بخش هنری همیشه در کلیه مراکز کانون انجام می‌شود که با برنامه ریزی صورت گرفته در قالب پویش دست سازه های حسینی با آغاز ماه محرم در یک حرکت اعتقادی کودکان و نوجوانان عضو مراکز  و خانواده ها با هدایت و نظارت مربیان دست سازه هایی با محتوای عاشورایی ساختند.

وی افزود:دست سازه‌های کودکان و نوجوانان پس از بسته بندی با استفاده از ظرفیت موکب‌های مسیر اربعین به زائران کودک و خردسال هدیه می‌شود.

رسولی ادامه داد: اعضا کودک و نوجوان در  مراکز کانون پروش فکری با این دست‌سازه‌ها علاوه بر ابراز همدلی در این باور اعتقادی، تلاش دارند تا برای زائران حس و حالی خوب رقم زده و به نوعی در این حرکت عظیم سهیم شوند. 

مدیرکل کانون استان بوشهر یادآور شد: این دست‌سازه‌ها شامل قاب‌های گچی، سنجاق سینه، گل سر، بج سینه، جا کلیدی، عروسک، ساخت خیمه‌ با تکنیک اوریگامی و . . . با موضوع و شمایل عاشورایی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در ایام عزای سرور و سالار شهیدان ۲۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی در بخش نقاشی،  نوحه سرایی، نقالی، تعزیه، کتابخوانی و معرفی وقایع و ایام اجرا کردند.

مشارکت کارکنان اداره کل کانون استان بوشهر در پویش دست سازه های حسینی

مشارکت کارکنان اداره کل کانون استان بوشهر در پویش دست سازه های حسینی

مشارکت کارکنان اداره کل کانون استان بوشهر در پویش دست سازه های حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =