اردوی باشگاه قاف کانون در علی‌آبادکتول برگزار می‌شود

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون از برگزاری اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) از ۲۲ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول استان گلستان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی حاذق‌نیکرو در نشستی رسانه‌ای که به همین منظور روز ۱۳ مرداد شهرستان علی‌آباد کتول برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در این رویداد ۱۲۰ شاعر و نویسنده نوجوان از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

وی افزود: یکی از وظایف و ماموریت‌های ذاتی کانون استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری است و رویکرد کلان کانون به سمت پرورش نخبگانی و پرورش استعدادها تغییر کرده است.

اردوی باشگاه قاف کانون در علی‌آبادکتول برگزار می‌شود

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور با بیان این‌که زمستان سال گذشته در بخش ادبی، باشگاه داستان‌نویسی با حضور ۵۰ نویسنده نوجوان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اکنون با گزینش مجددی که از سراسر استان‌های کشور انجام شد، حدود ۱۲۰ نفر شاعر و نویسنده نوجوان در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی «قاف» (قله ادبیات و فرهنگ) عضویت دارند و تا انتهای سال جاری اولین باشگاه هنرهای نمایشی و تصویرگران نوجوان نیز آغاز به کار می‌کند.

او با اشاره به اینکه این باشگاه‌ها با هدف شناسایی و تربیت آفرینش‌گران ادبی و هنری آینده نظام جمهوری اسلامی به منظور پر کردن این خلاء شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: ما برای تربیت آفرینش‌گران، کنش‌گران و فعالان حوزه ادبیات و هنر شاید مجموعه متولی در کشور نداشتیم و نداریم، اما کانون تصمیم گرفت که در این عرصه حضور فعال و جدی داشته باشد.

حاذق‌نیکرو ادامه داد: این باشگاه‌ها مختص ادبیات و فرهنگ نبوده و سایر بخش‌های کانون نیز اقدام به راه‌اندازی باشگاه‌های مرتبط با حوزه‌های خود اعم از فرهنگی، علمی و اسلامی کرده‌اند.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در پایان تصریح کرد: در این رویداد اساتید به نام هنری و ادبی کشور نوجوان شاعر و نویسنده  را همراهی خواهند کرد.

در ابتدای این نشست الهه غیناقی مدیرکل کانون گلستان ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ مرکز در سطح استان گلستان دارد که از این تعداد سه مرکز در شهر گرگان، دو مرکز در گنبدکاووس، یک مرکز در شهر دلند و یک مرکز نیز در مابقی شهرستان‌های گلستان قرار دارد.

اردوی باشگاه قاف کانون در علی‌آبادکتول برگزار می‌شود

غیناقی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی برای بهسازی مراکز  کانون محدود بود اما با کمک خیران توانستیم مبالغ بیشتری صرف هزینه نوسازی این مراکز کنیم، افزود: در تابستان امسال با برگزاری کلاس‌های مختلف اعم از انیمیشن، قصه‌گویی، هنرهای تجسمی، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی، پخش فیلم، اجرای مراسم محرم در حسینیه کودک و نوجوان و برگزاری بیش از ۵۰۰ کارگاه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی گام‌های موثری در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برداشتیم.

در پایان جلسه خبرنگاران حاضر به بیان سوالات خود از مسوولان پرداخته و مدیران آفرینش‌های ادبی و هنری و کانون پرورش فکری گلستان به سوال‌های آن‌ها پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =