کارگاه «تاثیر قصه گویی در تربیت کودکان» ویژه خانواده ها برگزار شد

کارگاه آموزشی تاثیر قصه گویی در تربیت کودکان ویژه والدین، در راستای نقش دهی به خانواده ها و ایجاد بستری مناسب برای مشارکت دادن خانواده ها در فعالیت های کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این کارگاه در مرکز فرهنگی هنری بندر خمیر با حضور کارشناس مسئول استان برگزار شد. فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی بیان کرد: ارزش و نقش خانواده در رشد، تعالی و تعادل روانی اعضا برکسی پوشیده نیست و نقش خانواده به عنوان مهمترین رکن و تاثیرگذار ترین مورد در تربیت فرزندان برجسته است.

در همین راستا کارگاه آموزشی تاثیر قصه گویی در تربیت کودکان ویژه والدین با رویکرد نقش دهی به خانواده ها در کانون و ایجاد بستری مناسب برای مشارکت دادن والدین در فعالیت ها همراه با مربیان و فرزندانشان برگزار شد.

وی طبق شناخت و نیاز سنجی مرکز فرهنگی هنری بندر خمیر گفت: طبق نیازسنجی والدین جهت ارتباط بیشتر با فرزندان و به علت کارکرد عمیق قصه گویی در تربیت به شیوه خلاقانه و با هدف نقش دهی به والدین در جهت پیشبرد امور مرکز و افزایش تاثیرگذاری امور تربیتی، آگاهی بخشی به والدین در زمینه های تربیتی از طریق مشارکت هوشمندانه در فعالیت و برنامه های کانون و همچنین استفاده از ظرفیت خانواده ها در نقش حامی مرکز این کارگاه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این نشست کتاب های متناسب با قصه گویی در اختیار والدین قرار گرفت که مطالعه کنند و در مورد آن به گفتگو بپردازند که هر قصه، چه نکته تربیتی را به اعضا آموزش می دهد. در همین راستا والدین به پیام هایی که از قصه برداشت شده بود اشاره کردند و به بحث و گفتگو در این باره پرداختند.

وی در پایان گفت: در این کارگاه آموزشی توجه به نیاز مخاطب، گروه سنی و انتخاب کتاب های مناسب قصه گویی مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت. تا والدین بتوانند در راستای تربیتی برای بچه ها قصه گویی کنند.

گفتنی است این کارگاه به صورت تک جلسه ای در مرکز فرهنگی هنری بندر خمیر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =