آشنایی اعضای مرکز شماره یک کانون کرج با حیوانات در حال انقراض

اعضای مرکز شماره یک کانون کرج، در قالب یک برنامه‌ی علمی و اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری با حیوانات در حال انقراض آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، سحر حقیقی، سرپرست مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در کرج،  ضمن اعلام این خبر گفت مجموعه‌ کتاب‌های  ۱۱جلدی «آهای، مواظب ما باشید!» برای گروه سنی ۹ سال به بالا (نونهال) با دبیری زهره پریرخ، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و  کودکان و نوجوانان  را با زندگی مهم‌ترین گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران آشنا می‌کند و بچه‌ها در همراهی با داستان‌های این مجموعه، می‌آموزند که چرا و چگونه این حیوانات در این وضعیت قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس مریم بارانی، مربی فرهنگی مرکز با بهره‌گیری از این مجموعه، ابتدا فعالیت فرهنگی معرفغی و روخوانی کتاب را برگزار کرده و در ادامه کودکان، کاردستی حیوان مورد نظر را می‌سازند و سپس با مطالعه‌ی منابع  بیشتر، فعالیت پژوهشی در این زمینه انجام می دهند.

گور ایرانی، گوزن زرد، لاک‌پشت، سمندر، زاغ بور و یوز ایرانی ازجمله حیوانات در خطر انقراض هستند که زندگی‌شان دستمایه‌ی داستان‌های این مجموعه شده استو کودکان بعداز خواندن این داستان‌ها یاد می‌گیرند که چه‌طور به محیط زیست و جانورانی که در آن زندگی می‌کنند، کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =