اردوی علمی، آموزشی "به آسمان نگاه کن" ویژه شهاب باران  بَرساوُشی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اردوی علمی، آموزشی و خانوادگی "به آسمان نگاه کن" ویژه «شهاب باران بَرساوُشی» را در شهرستان شازند اردوگاه امیرکبیر برگزار کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اردوی علمی، آموزشی و خانوادگی "به آسمان نگاه کن" ویژه «شهاب باران بَرساوُشی» را در شهرستان شازند اردوگاه امیرکبیر روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ تا ۲ بامداد با حضور اعضای کودک و نوجوان به همراه خانواده برگزار شد .

اردوی علمی، آموزشی "به آسمان نگاه کن" ویژه شهاب باران  بَرساوُشی

"یک شب رصد" در اردوی علمی، آموزشی خانوادگی ،ویژه شهاب باران برساوشی باحضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  ،معاونین، کارشناسان، کارکنان، اساتید نجوم، مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی به همراه خانواده در اردوگاه امیرکبیر "باغک شازند"اجرا شد.

اردوی علمی، آموزشی "به آسمان نگاه کن" ویژه شهاب باران  بَرساوُشی

در این اردوی علمی، آموزشی و خانوادگی "به آسمان نگاه کن"  کودکان و نوجوانان به همراه خانواده ، علاوه بر رصد بارش شهابی برساوشی، کارگاه‌های رصد ماه و صورت‌های فلکی، عکاسی شب در شهاب باران و کارگاه علمی انجمن عکاسان نوجوان استان مرکزی با حضور کارشناسان این حوزه‌ها برای کودکان و نوجوانان و خانواده های علاقمند اجرا شد.

کارگاه علمی عکاسی شب در شهاب باران توسط انجمن عکاسان نوجوان کانون استانن مرکزی با حضور اساتید این حوزه سعید رضا مقصودی عکاس برجسته کشور در اردوی علمی، آموزشی خانوادگی ،ویژه شهاب باران برساوشی برای کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر عکاسی نیز برگزار شد .

اردوی علمی، آموزشی "به آسمان نگاه کن" ویژه شهاب باران  بَرساوُشی

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی درجمع کودکان ونوجوانان و خانوادهای اعضا و شرکت کنندگان در اردو علمی گفت:، با توجه به رویکرد نوین معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه علم و فناوری، این اردوی رصدی از سوی اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون، پیش‌بینی و طراحی شد .

منصوری ادامه داد:با تلاش کارکنان کانون استان مرکزی در این اردوگاه در شهرستان شازند در کنار هم جمع شدیم تا بحث رصد و نجوم با ارائه برنامه‌های متنوع و کارگاه های علمی، فرهنگی و هنری بتوانیم برای اعضای کانونی، قدم موثری در جهت ترویج علم و فرهنگ و هنر برداریم .

اردوی علمی، آموزشی "به آسمان نگاه کن" ویژه شهاب باران  بَرساوُشی

بیشتر بدانیم: 
بارش شهابی برساوشی نتیجه گذر زمین از میان بقایای سنگی و یخی «دنباله‌دار سوئیفت-تاتل» (دنباله‌داری که باعث این بارش‌ها است) که آخرین بار سال ۱۹۹۲ از نزدیکی زمین گذشته است، اوج بارش در حدود ۲۱ و ۲۲ مرداد و هنگامی روی می‌دهد که زمین از میان چگال‌ترین و غبارآلودترین بخش از بقایای این دنباله‌دار می‌گذرد، در سال‌هایی که نور ماه حضور ندارد، نرخ دیدن شهاب‌ها بیشتر است به طوری که در سال‌های طغیان بارش، مانند سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) می‌توان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ شهاب را در هر ساعت رصد کرد.
این بارش شهابی که حالا مدت‌هاست شهاب‌های آن به نام برساوشی‌ها هم معروف شده‌اند، هر ساله از اوایل مرداد تا نیمه‌ی شهریور (نیمه‌ی جولای تا اواخر آگوست) روی می‌دهد، در شب‌های اوج بارش امسال، ماه با فاز حدود ۵۰ درصدی در آسمان خواهد بود، اما با توجه به اینکه در نیمه شب غروب می‌کند، آسمانی تاریک تا سپیده‌دم در اختیار خواهد بود که برای رصد شهاب‌ها کاملا مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =