برنامه‌های کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان ویژه عاشقان اباعبدا...

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین به سبب ایجاد فرصت برای ارایه خدمات فرهنگی و هنری به زائران اباعبدا... و ایجاد پل‌های ارتباط فرهنگی برای مجموعه کانون اهمیت ویژه‌ای دارد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌های کانون استان برای زائران اربعین و کودکان و نوجوانان عاشق امام حسین(ع) اعلام شد.

مدیرکل کانون استان، ضمن تسلیت ایام، در همین رابطه گفت: با توجه به اهمیت انتقال فرهنگ عاشورا به کودکان و نوجوانان، برنامه‌های گسترده کانون با آغاز ماه محرم به اجرا درآمد که این برنامه‌ها، در سطح استان، ادامه دارد.
محمدرضا سالاری سپس با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و افتخار میزبانی از زائران پاکستانی امام حسین(ع) گفت: خدمت به این زائران برای ما و همکاران اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا فرصت ویژه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با ارایه‌ی خدمات فرهنگی و هنری علاوه بر نشان دادن عشق و علاقه مردم ایران به شهیدان کربلا و قیام امام حسین(ع)، فرهنگ غنی خود را به آنان عرضه کنیم و رد پای ماندگاری در ذهن آنان برجای بگذاریم.
وی افزود: استقرار تماشاخانه سیار در نقطه صفر مرزی میرجاوه و برپایی موکب‌های خدمات رسانی پیش بینی شده، تلاشی برای تحقق این امر است که بازخورد مثبت آن را در سال گذشته از زائران و مسئولان دریافت کردیم.
سالاری ادامه داد: همایش نوجوانان حسینی با اجرای هیئت‌های سینه زنی، نوحه خوانی و شبیه خوانی در زاهدان و زابل دیگر برنامه مجموعه کانون پرورش فکری به مناسبت اربعین است که کلیه بخش‌های آن توسط اعضا و با راهنمایی مربیان انجام خواهد شد.
دلنوشته‌های اربعین در قالب کارگاه‌های ادبی، اجرای نمایش صحنه توسط اعضای مرکز تئاتر استان با عنوان ایستاده بر خاک و برگزاری مسابقه‌های نقاشی و عکاسی با تلفن همراه، ویژه کودکان و نوجوانان و اعضای ارشد مراکز، بخش دیگری از برنامه‌های کانون بود، که مدیرکل به آن اشاره کرد.
برگزاری نشست مجازی و حضوری، ویژه اعضای نوجوان و مربیان، با عنوان تبیین مفهوم شجاعت و شهادت، فراخوان بهترین فضاسازی هنری اربعین، تولید پادپخش اربعین و مشاعره هم در این روزها اجرا خواهد شد.
گفتنی است اجرای این برنامه‌ها از ۱۹ مردادماه آغاز شده و تا هفتم شهریور ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =