راه‌یابی نمایش عروسکی کانون خلخال به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون استان اردبیل گفت: نمایش عروسکی اعضای کانون شهرستان خلخال به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: با اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی بخش «نمایش صحنه» نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش عروسکی اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال با عنوان «کدو قلقله زن» به این مرحله از جشنواره راه یافت.

وی اظهار داشت: زهرا محیطی مربی مسئول مرکز خلخال کارگردانی و ساخت عروسک‌های این اثر نمایشی را بر عهده دارد.

مدیرکل کانون استان اردبیل بابیان اینکه در بخش استانی این جشنواره 510 نمایش در ۲۹ استان تولید و اجرا شده بود، بیان داشت: از مجموع این آثار تولید شده ۸۸ نمایش برگزیده‌ی استان‌ها به مرحله بازبینی کشوری معرفی شده و هیئت انتخاب این مرحله شامل حسن دادشکر، سعید زین‌العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میرمحمدصادقی پس از بازبینی، ۲۷ نمایش را برای داوری مرحله‌ اول انتخاب کرده بودند.

راه‌یابی نمایش عروسکی کانون خلخال به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ملک‌زاده فرد افزود: پس از پایش و ارزیابی منتخبان بازبینی توسط امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیش‌کسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که داوری مرحله اولیه این جشنواره را بر عهده داشتند، ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و ۳ نمایش نیز به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت و در این میان اعضای کانون خلخال موفق شدند با کسب نظر داوران به مرحله نهایی جشنواره راه یابند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =