کد خبر: 343646
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
فعالیت باشگاه ادبی «سیمرغ» در گنبدکاووس آغاز شد

فعالیت باشگاه ادبی «سیمرغ» استان گلستان با هدف شناسایی و پرورش کودکان و نوجوانان در ۲ رشته «شعرسرایی و داستان نویسی» با حضور کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، همزمان با برپایی دومین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی در گلستان، باشگاه ادبی «سیمرغ» با هدف شناسایی و پرورش کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال علاقمند و مستعد در ۲ رشته «شعرسرایی و داستان نویسی» با حضور کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، هادی فردوسی و محمد میرکیانی از شاعران و نویسندگان مطرح کشور در گنبد افتتاح شد. 

کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان کشور در این مراسم گفت: افتتاح باشگاه سیمرغ مقدمه راهیابی به باشگاه قاف (قله ادبیات و فرهنگ ایران) با هدف شناسایی استعدادهای برتر ادبی در ۲ بخش شعر و داستان نویسی در کشور در حال راه‌اندازی است.

نگین صدری‌زاده افزود: کودکان و نوجوانان علاقمند به ۲ رشته شعر و داستان نویسی با مراجعه به کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خود در این باشگاه ثبت نام کرده و آثار خود را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: علاقمندان همچنین می‌توانند در مدارس خود عضو انجمن‌های ادبی مرتبط شوند و آثار خود را از طریق انجمن‌ها و یا به صورت مکتوب به کانون‌ها ارسال کنند.

صدری زاده ادامه داد: آثار بررسی شده به مرحله استانی و کشوری (باشگاه قاف) راه یافته و پس از بررسی و داوری نسبت به گزینش و عضویت نهایی افراد اقدام خواهد شد.

کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همچنین گفت: در همه این فرایندها (انجمن‌های ادبی مدارس، کانون‌های پرورش فکری و باشگاه سیمرغ) برای علاقمندان کارگاه‌های آموزشی مرتبط توسط مربیان مجرب برگزار می‌شود.

دومین اردوی سال جاری استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه به میزبانی گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =