کد خبر: 343783
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
بازدید 19
تقویت حلقه‌های میانی اولویت کانون پرورش فکری سمنان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، تقویت حلقه‌های میانی را اولویت کانون پرورش فکری در این استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مرتضی مزینانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشستی با نماینده موسسه کتابدانه در استان سمنان اظهار کرد: تقویت فعالیت‌های کانون پرورش فکری با مشارکت گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی یکی از برنامه‌های جدی این اداره کل است که در سال جاری پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت فعالیت‌های حوزه تندخوانی و تقویت حافظه به‌عنوان یکی از نیازمندی‌های جدی حوزه کودک و نوجوان با مشارکت موسسه‌ها و شرکت‌های دیگر از جمله موسسه کتابدان پیگیری می‌شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در سال جاری با تمام تلاش و توان خود در میدان است تا فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان را به بطن جامعه برده و تلاش می‌کند تا با همیاری دیگر نهادها دستگاه‌ها و حلقه‌های مردمی و گروه‌های مردمی فعالیت‌های این حوزه را رشد بخشد.

تبیانیان نماینده موسسه کتابدانه در استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در حوزه‌های تندخوانی و تقویت حافظه، خواستار همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در اجرای برنامه‌های این حوزه شد.

وی تصریح کرد: کتابدانه در سراسر کشور بیش از یکصد دفتر فعال دارد و با دارا بودن مجوزهای لازم از مراجع مختلف از سه سال گذشته تاکنون در استان فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مدارس ما متاسفانه کتاب خواندن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند اما چطور خواندن را به آنها نمی‌آموزند فعالیت در این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: کتابدان دوره سنی ۸ تا ۸۸ سال را زیر پوشش قرار می‌دهد و از این رو کانون پرورش فکری می‌تواند در رده‌های سنی کاری خود همراهی خوبی با این موسسه داشته باشد.

تقویت حلقه‌های میانی اولویت کانون پرورش فکری سمنان

وی گفت: با عنایت به اینکه سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است همه باید دست در دست هم دهیم تا کتاب خواندن را به کودکان و نوجوانان این استان بیش از گذشته و بهتر از گذشته آموزش دهیم.

سکینه پارسا کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان سمنان و سعید صادقی کارشناس آموزش و پژوهش این اداره کل نیز در این نشست بر همراهی کانون پرورش فکری با نهادهای مردمی تاکید کردند و خواستار برنامه‌ریزی منسجم برای رشد فعالیت‌ها در این بخش با حضور حلقه‌های میانی شدند.


پایان پیام/م/



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =