کد خبر: 343811
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
بازدید 150
گفت‌وگو با معاون مالی و اداری اداره کل کانون استان تهران

سیدعلی‌حسینی معاون مالی و اداری گفت: عدالت محوری، تامین نیازهای اساسی مراکز استان، رفع مسائل معیشتی همکاران، تامین نیروی انسانی و توجه کارکنان به موضوع جانشین پروری از جمله دغدغه های واحد مالی و اداری است.

سیدعلی حسینی از سال ۱۳۷۷ وارد کانون شد. آن زمان دانشجوی رشته ی مترجمی زبان انگلسی بود. کارش را با حراست‌کانون‌ آغازکرد. وی تجربه کار در حراست، تصدی امورکارگزینی، کارشناس امور بازنشستگی، کارشناس امور اداری، ریاست اداره کارگزینی ستاد مرکزی کانون، معاونت اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی، سرپرستی اداره کل استان تهران و معاونت مالی و اداری این استان را در کارنامه ی کاری خود دارد.

او از اواخر سال ۱۳۹۹ از معاونت اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی کانون به معاون مالی و اداری کانون استان تهران منصوب شد.

گفتنی است که درِ اتاقِ کارِ وی همیشه به روی همه کارکنان و ارباب رجوع ها باز است. با صبر و حوصله به همه مراجعین گوش می دهد. تا جایی که قوانین و مقررات اداری به او اجازه دهد برای رفع مسائل و مشکلات تلاش و همچنین تشریک مساعی می‌کند.

بر همین اساس و با توجه به فصل داغ تابستان و شلوغی مراکز استان و همچنین حساسیت های کاری واحد مالی و اداری، روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران گفتگویی را با سیدعلی حسینی معاون مالی و اداری این استان انجام داده است.

سیدعلی حسینی در ابتدای این گفتگو درباره زمانی که معاونت اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی ستاد را به‌عهده داشت گفت: کار در اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی حساسیت های خودش را داشت. همواره باید مطالعه می‌کردیم. همیشه با کارشناسان سازمان اداری استخدامی در تعامل بودیم ضمن این‌که باید بر احکام همه کارکنان کانون اشراف لازم را می‌داشتیم.

وی در ادامه افزود: آن زمان برای اجرایی شدن بخش‌نامه ها راه‌کارهای قانونی پیدا می‌کردیم و در نتیجه، هر مبلغی که به حکم پرسنلی همکاران اضافه می‌شد برای من هم حس خوشحالی به همراه داشت.

حسینی در مورد شروع به کارش در اداره کل استان تهران گفت: از اواخر سال ۱۳۹۹ با حکم معاون مالی و اداری به اداره کل استان تهران منتقل شدم. تا آن زمان تجربه کار استانی نداشتم. در ستاد با قوانین و احکام درگیربودم. تمام مجوزها همیشه از ستاد صادر می‌شد. در ابتدای ورودم به استان تهران با خلاء ها و مشکلاتی مواجه شدم. بودجه طرح تملک ناچیز بود. شیوع بیماری کرونا کار را مختل کرده بود. درآمد استان به حداقل ترین رقم ممکن رسیده بود. با تعطیلی مراکز به علت شیوع بیماری کرونا، حتی سرقت هم در چندین مرکز اتفاق افتاده بود. درضمن موضوع مرمت و به‌سازی مراکز بدلیل کاهش بودجه و بودجه ریزی انقباضی جزو مباحث  داغ آن روزها بود. این موارد و مواردی نظیر این‌ها مدیریت، نظارت و کنترل، اندیشه ورزی و همت جمعی را می‌طلبید و خدا را شاکرم که ما به خوبی آن روزها را پشت‌سر گذاشتیم.

حسینی درباره اقدامات انجام شده توضیح داد: تامین‌ تجهیزات مراکز از جمله حفاظ کشی، نصب دزدگیر، نصب دوربین مداربسته، تجهیز سیستم آتش‌نشانی، تجهیز سیستم‌های کامپیوتری، ایزوگام، نقاشی، تعویض سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و خرید سیستم حضور و غیاب (که هیچ کدام از مراکز مجهز به آن نبودند) و غیره از جمله مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت و به یاری خدا انجام شد.

معاون مالی و اداری استان درباره دغدغه هایش در این پست توضیح داد: زمانی که در ستاد بودم شاید اشراف زیادی به امور مراکز نداشتم. زمانی‌که وارد استان تهران شدم به این نتیجه رسیدم که ای‌کاش قبل از خدمتم در ستاد، ابتدا در اداره کل استان با مشکلات و مسائل مختلف روبرو می‌شدم و بعد در ستاد خدمت می‌کردم.

معاون مالی و اداری استان در این رابطه افزود: بعد از ورودم به استان متوجه شدم‌که بخش صف و مراکز استان با توجه به مخاطب  کودک و نوجوان  از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد به همین علت نیاز به تلاش مستمر ستاد و همکاران مراکز را دارد.

گفت‌وگو با معاون مالی و اداری اداره کل کانون استان تهران

حسینی در پاسخ به این سوال که پست معاونت مالی و اداری چه دغدغه هایی را برای او داشته است؟ پاسخ داد: یکی از بزرگترین دغدغه‌های من بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۰ و مرکز جوادآباد است که در این رابطه مکاتبات زیادی انجام دادیم و چندین نشست با معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و همین طور با فرماندار و استاندار وقت داشته ایم. در حال حاضرپروژه استحکام سازی مرکز شماره ۲۰ شروع شده و مرحله نازک کاری نیز به امیدخدا با رایزنی های لازم در سال جاری اجرایی خواهد شد.

حسینی همچنین افزود: دغدغه دیگر بنده مسائل معیشتی همکاران است که تاکنون سعی شده از ظرفیت های استان مثل درآمد فروشگاه‌ها و سالن‌های دارای امکان مناسب و همچنین تقویت کارگاههای مراکز برای تامین بودجه این بخش استفاده شود.

معاون مالی و اداری استان تهران در ادامه تاکید کرد: در چند سال اخیر غیر از موضوع جابجایی و حضور کوتاه مدت مدیران کل در استان تهران، موضوع بازنشستگی و خروج تعداد زیادی از همکاران از دیگر عمده مسائلی است که با آن روبرو هستیم. تامین نیروی انسانی و جانشین پروری یکی دیگر از دغدغه‌های بنده است. به نظرم هر همکاری در پست مورد تصدی خود لازم است موضوع جانشین‌پروری را  از اهم واجبات در کارش قرار دهد.

این معاون مالی و اداری در جمع بندی صحبت‌هایش تکرار کرد: عدالت محوری، تامین نیازهای اساسی مراکز استان مطابق با راهبرد های مدیرعامل محترم کانون و شورای معاونین مبنی بر شاداب سازی، رفع مسائل معیشتی همکاران، تامین نیروی انسانی و توجه کارکنان به موضوع جانشین پروری از جمله دغدغه های واحد مالی و اداری است.

سیدعلی‌حسینی همچنین خاطرنشان کرد: کار واحدمالی و اداری همواره با استرس همراه است برای  مثال تامین ایمنی، نظارت، پشتیبانی، پیگیری، تامین به موقع نیازهای مراکز، چاره گزینی برای برنامه های پیش بینی نشده و چگونگی مواجهه با حوادث غیرمترقبه، مدیریت بحران و خیلی از مسائل دیگر لازمه اش داشتن سعه صدر و همتی والا برای کارکنان بخش مالی و اداری است.

حسینی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: از ابتدای حضورم در اداره کل کانون استان تهران، تمامی‌آنچه که به خوبی رقم خورد، برنامه ها و اهدافی که تحقق پیدا کرد همه و همه نتیجه همیاری، همدلی و مشارکت مجموع کارکنان در کلیه واحدهای مالی، اداری، فرهنگی، هنری، ادبی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و اطلاعات، عمرانی، ارزیابی عملکرد، حراست، روابط عمومی و بالاخص تلاش همکاران مان در مراکز استان تهران بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =