توسعه فعالیت‌های علمی مراکز فرهنگی هنری در سال ۱۴۰۳

در چهارمین جلسه‌ی شورای آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل توسعه فعالیت‌های علمی مراکز در سال ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان با اشاره به سیاست‌های جدید کانون در حوزه‌ی علم و فناوری عنوان کرد: فعالیت‌های علمی مراکز در سال ۱۴۰۳ توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه تولید محتوا و برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های علمی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با همکاری حلقه‌های میانی و حمایت خانواده‌ها که بزرگترین پشتوانه و سرمایه‌های فکری ما هستند، می‌توانیم به گسترش و ساماندهی فعالیت‌ها و تولید دانش در حوزه کودکان و نوجوانان دست یابیم و در این میان مراکز الگوی تربیتی باید پیشتاز باشند.

ملک‌زاده فرد با تشریح امکانات موجود مراکز در زمینه انجام فعالیت‌های علمی به خصوص در حوزه نجوم، اظهار داشت: ما آماده هستیم تا با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و حلقه‌های میانی به توسعه‌ی فعالیت‌ها بپردازیم و با توجه به کارکردها و توان‌های علمی، فرهنگی و هنری مراکز، تجهیزات و امکانات لازم تهیه و مراکز استان ساماندهی خواهند شد.

هم‌چنین داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان به زمینه‌های همکاری کانون و انجمن نجوم اشاره کرده و خواستار برگزاری کارگاه‌های فصلی در حوزه نجوم و کیهان‌شناسی شد. 

پویا فرزانه عضو هیئت اجرایی انجمن نجوم سبلان اردبیل نیز که به عنوان میهمان در این جلسه حضور داشت، پیشنهادهای اجرایی و زمینه‌های همکاری این انجمن را تشریح کرد.

فرزانه خاطرنشان کرد: با بررسی زمینه‌های مختلف همکاری و نشست کارشناسی با واحد آموزش و پژوهش کانون استان، چشم‌انداز برنامه‌های علمی جهت اجرا تا پایان سال ۱۴۰۳، ترسیم شده است.

در ادامه، برنامه‌ رصد «شهاب‌باران بَرساوُشی» که با عنوان تور آسمان‌گردی در مرکز الگوی تربیتی و فرهنگی شماره ۳ کانون اردبیل در ۲۲ مردادماه برگزار شده بود، مورد نقد و بررسی شرکت‌کنندگان در جلسه قرار گرفته و راه‌کارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه‌های آتی با موضوعات علمی، ارائه شد.  

شایان ذکر است، برگزاری دوره‌های تخصصی نجوم و کار با تلسکوپ برای مربیان کانون استان در مهرماه سال ۱۴۰۳  و بهسازی تلسکوپ‌های موجود مراکز و تجهیز آنها به ابزارآلات علمی مختلف و برگزاری کارگاه‌ها، ویژه‌برنامه‌ها، بازدیدها، نشست‌ها و مسابقات مختلف علمی و پژوهشی در قالب برنامه‌های رویدادی(مناسبتی)، رخدادی و ... با همکاری انجمن نجوم اردبیل از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =