مجموعه قصه‌گویی با موضوع «مقاومت و پایداری» و «معرفی آیین‌های عزاداری»

فیلم قصه‌گویی اعضای فعال انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری با موضوع «مقاومت وپایداری» و آیین‌های عزاداری روزهای محرم در استان کرمان، در قالب فیلم‌های کوتاه هم‌زمان با اربعین حسینی به استان‌ها ارسال شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رییس ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: هشت آیین و سنت عزاداری روزهای محرم که در استان کرمان معمول است و در قالب فیلم‌های کوتاه برای مخاطب نوجوان تولید شده به مراکز کانون استان‌های مختلف کشور ارسال شد.

فروهر معدنی گفت: این تولیدات با عنوان «آیین آیینه» با کارشناسی و سخنرانی محمدرضا سنگری، نویسنده، شاعر، محقق و پژوهش‌گر عاشورایی و تصاویری از عزاداری‌های ایام شهادت اباعبدالله‌حسین(ع) در استان کرمان تهیه شده است.

مجموعه قصه‌گویی با موضوع «مقاومت و پایداری» و «معرفی آیین‌های عزاداری»

وی یادآور شد: ویژه‌برنامه «آیین آیینه» که محرم و صفر ۱۴۰۰ تولید شده است، به تاریخچه پیدایش مراسم عزاداری و آیین‌های تعزیه‌خوانی، جوش‌زنی(جوش‌دوره)، سنگ‌زنی، علم‌گردانی، چهارپایه‌خوانی و آبگوشت نذری پرداخته است و فلسفه اجرای این مراسم تشریح می‌شود.

رییس ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری افزود: انجمن قصه‌گویی کانون استان کرمان به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی ۱۰ قصه با محوریت زندگی سردار شهید در قالب مجموعه قصه‌های «یاور» منتشر کرده بود که این مجموعه نیز به مراکز کانون استان‌ها برای بهره‌برداری ارسال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =