نشست خبری مدیر کل کانون هرمزگان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر کل کانون با حضور خبرنگاران نوجوان کانون و خبرگزاری‌ها در اداره کل کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیر کل کانون در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد در جمع خبرنگاران استان از اهمیت رسانه سخن گفت و اصحاب رسانه را افرادی متعهد دانست که زودتر از مردم متوجه مشکلات و آسیب‌ها شده و جهت رفع مشکلات به مسئولین کمک شایانی می کنند . و رسانه در حوزه کودک و نوجوان را بسیار حائز اهمیت دانست.

ایشان همچنین درباره کانون پرورش اینگونه سخن گفت : کانون انسان‌های خلاق، کارآفرین و مسئول تربیت می‌کند و خدمات آن به صورت عمقی و اثر گذار است و هر فرد بر اساس ذوق ،سلیقه و استعداد آنچه که نیاز دارد از خدمات کانون بهره می برد.

نشست خبری مدیر کل کانون هرمزگان با اصحاب رسانه

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای ۱۶ مرکز ثابت ،۴ کتابخانه سیار روستایی و دو کتابخانه پستی است. پشتکوهی از افتتاح کتابخانه سیارشرق استان در محل کانون زیباشهر بندرعباس در هفته دولت سال جاری خبر داد و از اهمیت کتابخانه سیار و پستی به جهت توسعه عدالت اجتماعی تشریح کرد. پشت کوهی همچنین اعلام کرد کانون استان در سطح کشور به عنوان استان برتر شناخته شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درخشش کتابخانه پستی استان در سطح ملی و درخشش اعضای کانون درحوزه های مختلف اشاره کرد و افزود : امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) دو عضو کانون پرورش فکری هرمزگان هستندکه به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط که در آذر ماه برگزار می شود راه پیدا کرده اند. همچنین در جشنواره سرود نیز دو گروه، از استان هرمزگان از میان ۱۲ گروه برگزیده شده است.

پشتکوهی ابراز کرد : در حوزه ترویج علم نیز آناهید دهقانی و نیایش عظمایی در جشنواره قاف حائز رتبه برتر شدند. وی از تشکیل شورای نوجوانان در راستای رویکرد نوجوانان محوری خبر داد و گفت : کانون تلاش می کند کنشگری نوجوانان را افزایش دهد تا افرادی دغدغه مند و مدیرانی توانمند برای آینده کشور تربیت نماید.و به تشکیل شورای والدین با هدف نوجوان محوری، ترویج و احیای فرهنگ بومی محلی در راستای نقش دهی به خانواده ها اشاره کرد.

پروین پشتکوهی از اجرای برنامه شب مانی در کانون، پیک امید با هدف اجرای عدالت فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و برخورداری تمام کودکان و نوجوانان از خدمات ارزشمند کانون در روستاها خبر داد. و از برگزاری کارگاههای تخصصی و عمومی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خبر داد و افزود : در زمینه برگزاری کارگاههای مجازی جز استان برتر کشور هستیم.

نشست خبری مدیر کل کانون هرمزگان با اصحاب رسانه

پشتکوهی با تاکید بر توسعه کتاب و کتابخوانی گفت: ۳ عنوان کتاب به گویش بومی استان ترجمه و جهت چاپ به انتشارات کانون ارسال شده است.

وی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره قصه گویی خبر داد و افزود : قصه گویی یک قالب مناسب تربیتی است و موجب نشاط جامعه و سبب تحکیم روابط بین اعضای خانواده و افزایش نشاط اجتماعی و دریافت نکات تربیتی توسط کودکان و نوجوانان و زمینه ساز رشد آنها خواهد شد. و افزود سومین مهراوه استانی زبان مادری(آوای حرا) نیز تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شده است.

پروین پشتکوهی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه دریا شناسی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با ابعاد مختلف دریا از جمله مشاغل ، جانوران دریایی و…در کانون با حضور یک ناخدا انجام می شود. همچنین در این زمینه کتاب امام قلی خان نیز با رویکرد امام قلی خان، جزیره هرمز و پایان استعمار در مراحل پایانی نگارش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای حمایت از فعالیت های کانون ادارات و نهاد ها می توانند طبق قانون مالیات مستقیم افلام نمایند که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هزینه شود.

پشتکوهی همچنین از همکاری دادگستری استان برای اجرای جرائم جایگزین و واریز هزینه این جرائم به حساب کانون پرورش فکری استان خبر داد و تصریح کرد: شهرستان حاجی آباد در این زمینه پیشرو است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای مخاطب محوری و خدمت رسانی مطلوب به زائرین کودک و نوجوان حسینی در مرزهای مختلف کشور امسال یک‌هزار دست سازه های کودکان عاشورایی هرمزگان به زائرین اربعین حسینی اهدا شد.

گفتنی است این نشست با بازدید از موزه محیط زیست، فیزیک ، نجوم همراه بود و در پایان از خبرنگاران تقدیرشد.

نشست خبری مدیر کل کانون هرمزگان با اصحاب رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =