کد خبر: 344160
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
برگزیدگان مرحله دوم پویش ملی «خوانش کتاب» معرفی شدند

برگزیدگان مرحله دوم پویش ملی «خوانش کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده خواندنی است» معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویش ملی «خوانش کتاب» از پنجم آذر با رونمایی از پوستر با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش، آغاز شد و آثار کودکان، نوجوانان و خانواده با محوریت معرفی کتاب در صفحه‌های مجازی استان‌ها انتشار یافت.

بر اساس این خبر اسفند سال ۱۴۰۲ مرحله اول برگزیدگان این پویش اعلام شد و در سال ۱۴۰۳ ادامه یافت و اینک مرحله دوم برگزیدگان معرفی می‌شوند.

به گفته مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری، ۵۶۴ اثر برگزیده استانی در این پویش سراسری که با شعار «آینده خواندنی است» برای دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شد.

فروهر معدنی افزود: تهیه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از خوانش کتاب از سوی کودکان، تهیه پادکست، نماهنگ کتاب صوتی از سوی نوجوانان و خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب» دانش‌آموزان پایه اول تا ششم، بخشی دوست‌داشتنی از کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلمی که با موبایل ضبط کرده‌اند در پایان ۱۰۰ ثانیه‌ای، روخوانی و بلندخوانی و این فیلم را در صفحه شاد بارگذاری ‌کرده‌اند. به این طریق به معرفی کتاب مورد علاقه برای دیگر همسالان‌شان ‌پرداخته‌اند.

برگزیدگان مرحله دوم پویش ملی «خوانش کتاب» معرفی شدند

معدنی خاطرنشان کرد: آویسا نظمی از استان اردبیل، درسا برنا از استان آذربایجان‌شرقی، یسری جعفری از استان آذربایجان غربی، فاطمه عاشوری از استان گیلان، عاطفه هاشمی از استان چهارمحال بختیاری، محمدامین ابراهیمیان از استان تهران، کیانا اشرف‌زاده از استان کرمان، عسل میاور از استان کرمانشاه، رایا طاهری از استان کرمانشاه، مه‌رز قاسمی‌راد از استان لرستان، آرتینا زائر از استان فارس برگزیدگان مرحله دوم بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب» این پویش هستند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون افزود: در بخش «روی خط کتاب» که اختصاص به پادکست‌، نماهنگ و کتاب صوتی‌های ساخته‌شده از سوی دانش‌آموزان نوجوان (دور اول و دوم دبیرستان) داشت، نوجوانان الینا جاهد از استان اردبیل، ربابه خوش‌جان از استان آذربایجان‌شرقی، باران عبدالله‌زاده از استان آذربایجان غربی، سیدهستی میراحسانی از استان گیلان، ثنا کاویانی از استان اصفهان، بهار شعبانی از استان خوزستان برگزیدگان این بخش هستند.

وی تصریح کرد: یکتا ستایش‌زاده از استان خوزستان و ریحانه جلیلی از استان تهران، سارینا مرادی از استان کرمانشاه، آنیسا جافری از استان لرستان، امیرعلی فاضلی‌فر و عارفه کلیمی هر دو از استان همدان، آینا کیان‌پور از استان اصفهان، ریحانه خلیلی و یگانه شرفی هر دو از استان فارس، از دیگر برگزیدگان مرحله دوم این بخش هستند.

معدنی همچنین گفت: در بخش «برایم بخوان» نیز که بخشی از کتاب از سوی یکی از اعضای خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ، خاله، عمه، دایی و... برای دانش‌آموز کودک یا نوجوان، خوانده می‌شد (والدین)؛ سلنا عتیق از استان آذربایجان شرقی و فاطمه ثمین‌بخشی از استان همدان برگزیدگان مرحله دوم این پویش هستند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در پایان یادآور شد: برگزیدگان بخش «عکاسی» نیز سپنتا نوروزی از استان گیلان و حلما زارعی از استان تهران هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =