ویژه برنامه «درمسیر دریا» با حضور ناخدا دوم افسر نیروی دریایی برگزار گردید

ویژه برنامه «در مسیر دریا» با حضور حبیب نیا ناخدا دوم افسر نیروی دریایی و با هدف شناخت دریا و فرصت‌هایی که دریای ساحلی در اختیار نسل آینده قرار می دهد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان، در استان ساحلی هرمزگان که بسیاری از مولفه های اقتصادی و فرهنگی آن با دریا عجین شده است. شناخت دریا و فرصت‌هایی که دریای ساحلی از طریق آموزش در اختیار نسل آینده قرار می دهد، موجب خواهد شد که آن‌ها با انتخاب فرصت‌های مالی، کاری، خدماتی و اقتصاد دریا محور به رفاه خود و مردم و در نتیجه ارتقاء موقعیت اقتصادی کشور کمک کنند.

ویژه برنامه «درمسیر دریا» با حضور ناخدا دوم افسر نیروی دریایی برگزار گردید

سمیه اسلامی مسئول مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های تابستانه دریا محور که به عنوان بسته فرهنگی از ابتدای تابستان تا کنون در حال انجام است و فعالیت‌هایی نظیر کاردستی با محوریت دریا و دریانوردی، معرفی مشاغل و معرفی کتاب برای اعضای کودک و نوجوان مستمر و فعال مرکز برگزار شد. ویژه برنامه «در مسیر دریا» با حضور حبیب نیا ناخدا دوم افسر نیروی دریایی برگزار گردید که روز خوبی برای اعضا و شرکت کنندگان رقم خورد.

حبیب نیا به شغل دریا نوردی به خصوص دریابانی و ارتش اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شغل دریابانی حفاظت از آب ها و تنگه می‌باشد که بر عهده ما است. وظیفه ما این است که از آب و خاک این کشور دفاع کنیم و مدافع امنیت کشور عزیزمان ایران باشیم تا شما کودکان و نوجوانان عزیز در آرامش باشید و بتوانید به آرزوهای نه چندان دور خود دست پیدا کنید حتی اگر به قیمت از دست دادن جانمان باشد. نسل شما می تواند آینده ساز این مملکت باشد، همه ی ما دست به دست هم می دهیم تا پرچم مقدس ایران بر فراز آسمان بدرخشد و همه‌ی این ها فقط با بودن در کنار یکدیگر ممکن می شود. وی در ادامه گفت مدت زمان 3 الی 8 ماه را در مسیر دریا با ناو کشتی‌های جنگی با وجود سختی راه و دوری از خانواده طی می کنیم اما خوشحالیم که ایران عزیزمان در امنیت و آرامش است.

حبیب نیا در این ویژه برنامه به خودکفایی ناو دریایی اشاره کرد و گفت: کشور عزیزمان ایران با اتکا بر خودکفایی توانست ناو دریایی به نام دنا را با به کارگیری متخصصین و مهندسین به نام کشور سازد که این کار بزرگ و ارزشمند باعث غرور و افتخار ما می‌باشد.

در پایان این ویژه برنامه به سوالات شرکت کنندگان توسط ناخدا حبیب نیا پاسخ داده شد و اعضا در بخش ادبی، دلنوشته ای با عنوان اگر ناخدا بودم را نوشتند و اعضا ساخت قایق با گِل را تجربه کردند.

شایان ذکر است این برنامه با مشارکت ۶۰ نفر از اعضا دختر و پسر کودک و نوجوان برگزار گردید.

ویژه برنامه «درمسیر دریا» با حضور ناخدا دوم افسر نیروی دریایی برگزار گردید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =