مراکز کانون در سراسر کشور هفته دولت را گرامی داشتند

هم‌زمان با هفته دولت مراکز کانون پرورش فکری در استان‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای خدمت را گرامی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، براساس این خبر تعدادی از مراکز کانون پرورش فکری در استان‌ها هم‌زمان با هفته دولت با برگزاری آیین‌های گوناگون و گشایش مراکز جدید به اجرای برنامه‌های متنوع پرداختند. در این گزارش مروری داریم بر برنامه‌های انجام شده‌ی مراکز کانون پرورش فکری در هفته دولت سال ۱۴۰۳:

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کانون آذربایجان شرقی

ویژه برنامه‌های هفته دولت با اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی هنری و ادبی در مراکز کانون استان آذربایجان شرقی با هدف تجلیل و تکریم شهدای خدمت و معرفی شهیدان والامقام دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد.

 حضور کودکان و نوجوانان در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی به ویژه کارگاه‌های شعر و داستان و قرائت آثار ادبی، برپایی نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های هفته دولت در این استان بود.

همچنین قصه‌گویی، معرفی کتاب، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه شهدای نوجوان، خاطره‌گویی و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته دولت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی برگزار ‌شد.

پیام مدیرکل کانون اصفهان

مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به مناسبت هفته دولت پیامی صادر کرد.

در بخشی از پیام او آمده است: «هفته دولت یادآور جان‌فشانی‌های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان والامقام رجایی، باهنر و سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای دولت است.

رجایی، باهنر و رئیسی الگوهای ساده زیستی، تعهد و خدمتگزاری به مردم هستند. تاریخ ایران اسلامی همواره شاهد ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌های دلیرمردانی بوده که غیر از خدا هیچ نمی‌دیده و تمام هدف‌شان خدمت به خلق و اعتلای انقلاب اسلامی بوده است.

هفته دولت فرصت مغتنمی است تا دگرباره با عهدی مجدد، با آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، بیش از پیش، با عزمی راسخ و گام‌هایی مانا و مفید افق تازه‌ای را در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ترسیم  و زمینه‌های رشد و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی را در سایه سار منویات مقام معظم رهبری فراهم کنیم.

هفته دولت، نمادی است از وحدت مردم و دولت اسلامی و فرصت مناسبی است تا در کنار قدردانی از تلاش‌های دولتمردان، مسئولان و مدیران، زحمات بی‌دریغ کارمندان نیز گرامی داشته شود. تلاشگرانی که با تعهد خالصانه و خدمت صادقانه به عنوان پیش‌قراولان مسیر تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند.»

برپایی میز خدمت در کانون خراسان رضوی

مرکز کاشمر با ایجاد میز خدمت در مصلی نماز جمعه این شهرستان پاسخگوی سوال‌ها و دغدغه‌های نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها بود و به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرداخت. این برنامه با هدف آشنایی هر چه بیشتر شهروندان کاشمری با کانون برپا شد.

به گفته یکی از مربیان مرکز کاشمر هفته دولت و فرصت مغتنم میز خدمت - که نقطه آغاز بسیاری از اتفاقات مهم برای مردم است و هم‌زمانی آن با نماز جمعه که یکی از فرایض مهم‌ دینی ماست - باعث شد تا از این مهم بهره ببریم و در راستای معرفی و ارائه خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کاشمر قدمی برداریم. 

هفته‌ دولت در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با برگزاری برنامه‌های گوناگون هفته‌ی دولت را گرامی داشتند.

هم‌زمان با فرا رسیدن هفته‌ی دولت، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری زهک، هیرمند، بزمان، دلگان و بمپور با فعالیت‌های گوناگون هم‌چون برپایی کارگاه‌های آموزشی، میزبان کودکان و نوجوانان بودند.

برگزاری کارگاه نقاشی و آموزش این هنر به مخاطبان و برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضا از جمله برنامه‌هایی بود که علاوه بر ایجاد انگیزه در اعضا، خانواده‌ها را نیز با کانون و تاثیر آن بر شکوفایی استعدادهای فرزندان آشناتر کرد.

معرفی وقایع و ایام و معرفی شخصیت، دو برنامه‌ی دیگر همکاران برای مخاطبان بود که در این قسمت، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چگونگی نام‌گذاری هفته‌ی دولت و شهیدان انقلاب آشنا شدند.

در هیرمند و بزمان و دلگان، کارکنان کانون برای عطرافشانی، بر مزار شهیدان حاضر شدند و با ذکر فاتحه، با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت کردند.

هم‌چنین در زهک و دلگان، همکاران به دیدار خانواده شهدا رفتند که در دیدار زهک، اعضا نیز با مربی مسئول مرکز همراه بودند.

یادآوری می‌شود در هیرمند، مربی مسئول مرکز کانون در این شهرستان، در حاشیه برگزاری نماز جمعه میز خدمتی برپا کرد و علاوه بر معرفی فعالیت‌های کانون، کارگاه‌های هنری برای کودکان و نوجوانان برگزار کرد.

مسابقه ادبی «شهدای دولت و خدمت» در کانون کرمان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت بزرگداشت هفته دولت و شهیدان باهنر و رجایی و شهید رئیسی و هیئت همراهش مسابقه ادبی «شهدای دولت و خدمت» را در دو بخش شعر و داستان کودک ویژه مخاطبان نوجوان و بزرگسال برگزار کرد.

نمایشگاه آثار و دست‌سازه‌های اعضا و مادران در کانون گلستان

هم‌زمان با هفته‌ی دولت، مرکز فرهنگی هنری کلاله نمایشگاه آثار و دست‌سازه‌های اعضا و مادران را به مناسبت هفته دولت برپا کرد. در این نمایشگاه آثار هنری اعضا و مادران شامل نقاشی، کاردستی، صنایع دستی و... نمایش داده شد.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را در ایام هفته دولت و با هدف تبیین دستاوردهای دولت و انقلاب اسلامی برگزار کرد.

گشایش سالن سینمای تالش در کانون گیلان

طی آیینی به‌مناسبت هفته دولت سالن سینمای کانون پرورش فکری شهرستان تالش با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان، فعالان فرهنگی، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش و خانواده‌ها به ‌بهره‌برداری رسید و امکانی مناسب برای بهره‌مندی افزون‌تر مخاطبان از فرصت‌های فرهنگی فراهم ‌شد.

سیدجلیل ‌میرعظیمی مدیرکل کانون استان گیلان در این مراسم، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و قدردانی از تلاش‌های مسوولان دوره‌های مختلف، به‌تشریح روند آماده‌سازی سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش پرداخت و اظهارکرد: اجرای این طرح از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و با اختصاص بودجه نزدیک به ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ‌بهره‌برداری رسید.

وی آیین بهره‌برداری از این طرح عمرانی را لحظه‌ای شادی‌آفرین برای کانونی‌ها و زمینه‌ساز کاشت غنچه‌های لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان دانست و گفت: تمام تلاش دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری معطوف به نشاندن لبخند شادی بر لبان کودکان و نوجوانان ایران اسلامی است.

او اضافه‌کرد: راه‌اندازی سالن سینمای کانون پرورش فکری شهرستان تالش بستری برای تبدیل این کانون به قطب فرهنگی‌هنری است و به‌یقین، تلاش تمامی دست‌اندرکاران گشایش این سالن در ذهن و خاطره همگان، به‌ویژه آینده‌داران ایران اسلامی به ‌یادگارخواهد ماند.

نمایش کلیپ، قصه‌گویی مبینا پرهون عضو برگزیده کانون و بازدید حاضران از بخش‌های مختلف این مجموعه فرهنگی، ازدیگر برنامه‌های آیین گشایش سالن سینمای کانون بود.

همچنین در آیین تجلیل ‌از اصحاب‌رسانه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از گشایش سی‌ودومین مرکز فرهنگی هنری ثابت این مجموعه هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و گفت: راه‌اندازی سی‌ودومین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در شهرستان خمام به‌منظور ارایه‌ خدمات فرهنگی موثر به نسل کودک و نوجوان صورت ‌می‌گیرد.

مدیرکل کانون استان گیلان در ادامه، به تشریح روند ۱۵ ساله تکمیل این مرکز فرهنگی هنری و موانع پیش‌روی دست‌اندرکاران پرداخت و از حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان و اصحاب رسانه برای پیش‌برد اهداف فرهنگی این مجموعه قدردانی‌کرد.

او در ادامه به راه‌اندازی سالن گردهمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش در هفته دولت اشاره داشت و فراهم‌سازی این فرصت فرهنگی‌ با  امکانات به‌روز و مجهز را ثمره‌ پیگیری‌های متولیان کانون و حمایت‌های‌ مسوولان‌ شهرستان‌ دانست.

گشایش مرکز نجوم مرکز شماره دو بابل در کانون مازندران

در هفته دولت، مرکز نجوم کانون پرورش فکری شماره دو بابل گشایش یافت. این آیین با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، امام جمعه بابل، فرماندار این شهرستان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان و جمعی از مدیران شهری و خانواده‌ها و اعضای کانون در مرکز شماره دو بابل برگزار شد.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در این برنامه، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، در خصوص گشایش این مرکز گفت: مرکز نجوم کانون شماره دو بابل در راستای توسعه فعالیت‌های علمی، که یکی از برنامه‌های شاخص کانون است؛ گشایش یافت.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در توسعه فضای علمی، فرهنگی و هوش مصنوعی در کشور بیان کرد: کانون در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اقدام به توسعه بخش علمی کرده تا بتواند خدمات خود را در حوزه شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و آینده‌سازان کشور توسعه و تعمیق بخشد.

همچنین حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در پیامی هفته دولت را گرامی داشت و بر تقویت و توسعه خدمات کانون به جامعه تأکید کرد.

ویژه برنامه «یاد یاران» در کانون هرمزگان

به مناسبت بزرگ‌داشت هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان باهنر، رجایی و رئیسی ویژه برنامه «یاد یاران» با بسته فرهنگی هشت رکعت عشق در مرکز فرهنگی هنری پارک لاله هرمزگان برگزار شد.

اعضا کانون در این ویژه برنامه ضمن قرائت سوره فاتحه با آرمان‌های امام راحل و شهداء تجدید میثاق کردند و در کنار یکی از حامیان، به بیان خواسته‌ها و نیازهای‌شان در مرکز فرهنگی هنری پارک لاله پرداختند.

معرفی کتاب و مشاهیر ایران، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم و اجرای کار خلاق (نقاشی و دل نوشته) از فعالیت‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

در برنامه‌ای دیگر آیین گشایش کتابخانه‌ی سیار روستایی شرق بندرعباس با حضور مدیر کل کانون، شهردار و اعضا شورای شهر بندرعباس برگزار شد.

پروین پشت‌کوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، بیان کرد: هدف از ایجاد کتابخانه‌ی سیار تحقق عدالت فرهنگی و بهره‌مندی همه کودکان و نوجوانان از خدمات کانون است.

وی افزود: در این طرح کتاب و امکانات لازم از سوی ماشین‌های سیار به روستا برده و خدمات فرهنگی ارایه می‌شود.

پشت‌کوهی ضمن تبریک هفته‌ی دولت ادامه داد: دولت تلاش می‌کند امکاناتی را از طریق کانون برای کودکان و نوجوانان فراهم کند تا آینده‌سازان ما، روز به روز توانمندتر شوند.

گشایش سالن نمایش مرکز جوکار در کانون همدان

هم‌زمان با آغاز هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان ملایر، مدیرکل کانون پرورش فکری استان و سایر مسئولان استانی، سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون جوکار در این شهر افتتاح شد.

این آیین با قرائت قرآن از سوی عضو پسر نوجوان کانون جوکار شروع و سپس گروه سرود دختران این مرکز سرودی در وصف حضرت رقیه (س) خواندند.

در ادامه معصومه ابراهیمی‌هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این سالن نمایشف اولین سالن نمایش شهر جوکار بوده که بعد از ۳۰ سال به نام شهید نوجوان، علی محمد زنگنه  با مبلغی بالغ  بر ۱۵ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی‌هژیر با بیان این‌که همدان ۴۴ مرکز دارد و سهم ملایر ۸ مرکز است، افزود: در طی ۸ ماه خدمت به کودکان و نوجوانان و در دولت آقای رئیسی ۲۵ مرکز فرهنگی هنری کانون تعمیر، تجهیز و بازسازی شده است.

در این آیین خواهر شهید علی محمد رضایی از سوی کانون پرورش فکری مورد تقدیر قرار گرفت و در پایان انیمیشن «پسر دلفینی» برای کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد.

برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی در کانون یزد

در استان یزد هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته دولت و در راستای اهداف نظام‌نامه تابستان و فعالیت‌های مخاطب‌محوری و مشارکت حلقه‌های میانی، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ابرکوه با تصمیم شورای خانواده و همکاری شورای نوجوان مراکز؛ اقدام به برگزاری نمایشگاه و بازارچه هنرهای دستی والدین، اعضا و مربیان کردند.

این نمایشگاه دستاورد ویژه‌برنامه «کوک کوک عروسک» در این شهرستان بود که در مرکز یک ابرکوه با حضور حجت‌الاسلام حاج شیخ تقی فتاحی امام جمعه، هادی زارع‌زاده فرماندار و معاونان فرماندار، عباس مهری معاون شهردار، حمیدرضا بصیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، زهره فلاح‌زاده عضو شورای شهر، والدین، اعضا و مربیان دو مرکز به بهره‌بردایر رسید.

در این بازارچه و نمایشگاه که با هدف آشنایی و معرفی هنرهای اصیل و نو به اعضا با شعار «با کانون تابستونتو بساز» برپا شد، بیش از پانصد اثر هنری از یکصد نفر، در قالب‌های مختلف و قابل توجه ارائه شد.

همچنین هم‌زمان با هفته دولت در مراسم قدردانی از دستگاه‌های برتر استانی جشنواره شهید رجایی در سالن منتظر قائم استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در راستای حرکت در مسیر حکمرانی اسلامی، ایرانی شناخته شد و توانست عنوان دستگاه برتر در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی استان را از آن خود کند.

این جشنواره هر سال با هدف ارزیابی فعالیت‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و امسال نیز ۱۰۰ دستگاه اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفته و دستگاه‌ها، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی برتر شهر و روستا معرفی و تجلیل شدند.

مراکز کانون در سراسر کشور هفته دولت را گرامی داشتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =