استفاده از علوم و فن آوری‌های نوین، فرصتی برای تربیت صحیح نسل کودک و نوجوان است

فرهاد فلاح در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک در یزد با بیان اینکه باید از علوم و فناوری‌های جدید برای تربیت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم افزود: همراه شدن ظرفیت‌های علمی در کنار توجه به مسایل تربیتی موضوعی مهم و بسیار مورد تاکید است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، عصر جمعه 16 شهریور1403، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک در یزد با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مسابقات رباتیک ادامه داد: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در قالب برنامه‌های مدون برای ارتقای علمی و تربیتی نسل جوان بیش از گذشته بهره گرفت و در این مسیر مهم به همکاری همه بخش‌ها نیاز مبرم است.

این مسئول تصریح کرد: کودکی که در قالب برگزاری اینگونه رویدادهای علمی و فرهنگی در مسیر ساخت و رقابت، همراه با انگیزه و نشاط قرار می‌گیرد یک فرصت است که هنوز جای کار بیشتر وجود دارد و باید شاهد برگزاری این مسابقات در سال‌های آینده باشیم.

فرهاد فلاح گفت: ایجاد فرصت برای کودکان و نوجوانان برای بروز خلاقیت و رقابت سازنده و شکوفایی استعدادها از چنان اهمیتی برخوردار است که باید همواره به آن عنایت خاص داشته باشیم و برای ارتقای آن بیش از گذشته تلاش کنیم.

 استفاده از علوم و فن آوری‌های نوین، فرصتی برای تربیت صحیح نسل کودک و نوجوان است

وی در ادامه به تفکر رایانشی یا تفکر محاسباتی اشاره کرد و افزود: این تفکر نوعی تفکر سازمان یافته با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که منجر به ارائه راه حلی برای مسائل می‌شود و این جزو برنامه‌های محوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
گفتنی است هدف از اجرای این مسابقات ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان، تقویت کارِ گروهی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی و فراهم کردن زمینه‌ برای علاقه‌مندان که توانایی‌های خود را باور کنند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =