دیدار با عضو توانمندِ توانخواه صورت گرفت

فاطمه محمدی، دختر نوجوان یزدی و عضو فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تمام محدودیت‌های جسمی، امیدوارانه تلاش می‌کند و همه را به صبر، تلاش و مقاومت دعوت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد و جمعی از کارشناسان کانون به دیدار عضو نوجوان توانخواه رفتند.

فاطمه محمدی متولد ۱۱ مهر ۱۳۸۵، مبتلا به یکی از بیماری‌های نادر به‌نام "مورکیو" است که هشت سال قبل به‌علت عمل جراحی اشتباهی که صورت گرفت در مدت شش ماه دچار بی‌حسی کامل شد و مجبور شد برای نفس کشیدن نیز به دستگاه متکی شود و هیچگونه حرکتی از لحاظ جسمی نداشته باشد.

 دیدار با عضو توانمندِ توانخواه صورت گرفت

اما از لحاظ روحی فاطمه همه را به حرکت و امید به زندگی هدایت می‌کند. فاطمه هم‌اکنون پایه یازدهم در رشته تخصصی کامپیوتر درس می‌خواند و جزو شاگردان ممتاز مدرسه است اما تابه‌حال رنگ مدرسه را ندیده است و در خانه خودش درس می‌خواند. فاطمه تاکنون یک کتاب چاپ شده و یک کتاب درحال چاپ دارد.

کتاب جدید فاطمه ویژه کودکانی است که شرایط مشابه فاطمه را در بیمارستان دارند و قرار است با انگیزه و عشق از زندگی لذت ببرند. فاطمه که قادر به حرکت دست نیست، قلم به دهان می‌گیرد و با حرکت فک و سر، کسب و کار در فضای مجازی و صفحه شخصی خود دارد و هزینه مخارج درمانی خود را تامین می‌کند.

وی برای ورق زدن کتاب نیاز به کمک دارد اما کتاب خواندن را دوست دارد و جزو برنامه‌های خود قرار داده است. به همین منظور مسئولان کانون در این دیدار تعدادی کتاب به فاطمه اهدا کردند و قول مساعد دادند جهت چاپ کتاب دوم و آموزش در فضای مجازی او را همراهی کنند.

 دیدار با عضو توانمندِ توانخواه صورت گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =