کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کیفیت اهمیت می‌دهد

سیدجواد هاشمی داور مرحله نهایی دومین جشنواره سرود آفرینش توجه ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کیفیت در فعالیت‌ها را از نکات حایز اهمیت دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هاشمی با بیان این نکته گفت: جشنواره سرود ملی آفرینش یک محفل خیلی خوب، برای حضور کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کارهای گروهی است.

وی افزود: در جشنواره‌های زیادی حضور داشتم، خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته دومین جشنواره سرود را برگزار کند و نکته حائز اهمیت این است که کانون‌ پرورش فکری، علاوه بر کمیت بر کیفیت نیز توجه ویژه دارد.

کارگردان و بازیگر تئاتر و سینمای کشوری هم‌چنین با بیان این‌که هرقدر سرود تخصصی‌تر و قوی‌تر برگزار شود، بهتر است، اظهار داشت: برای من خیلی جالب بود که شنیدم هزار و ۱۱۱ گروه در این جشنواره به رقابت پرداختند و در این راستا یک گنجینه بزرگ در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کیفیت اهمیت می‌دهد

وی ادامه داد: تاکنون سطح کارهای اجرا شده خیلی خوب بود و شاهد چند کار خیلی درخشان بودیم، طراحی‌ صحنه، لباس‌ها و حرکات نمایشی قابل قبول بود و هیئت داوران بیشتر اجراهای هماهنگ و قدرت انتقال احساس خوب را معیار قرار می‌دهند اما در مجموع کارهای خیلی خوبی را مشاهده کردیم.

 داور دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با اشاره به معیارهای هیئت‌ داوران گفت: هماهنگی در اجرا، استفاده از فاصله‌های هارمونیک، تنظیم‌ و ملودی‌های جذاب و به یادماندنی، رعایت ریتم و ضرب‌آهنگ، تلفیق مضمون شعر و ملودی، حرکات‌ نمایشی و لباس‌های خوب از جمله مولفه‌های در نظر گرفته شده برای هیئت داوران است که نسبت‌ به سال‌های گذشته که توفیق داوری در جشنواره‌ها را داشتم، خیلی تکامل پیدا کرده است.

این بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به میزبانی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: حضور جشنواره ملی سرود آفرینش در شهر اراک را بسیار مغتنم می‌شمارم و امیدوارم‌ اراکی‌ها بتوانند در این زمینه موفق باشند و جشنواره‌های سال‌های دیگر را نیز نه تنها در رشته سرود بلکه‌ در سایر بخش‌های هنری میزبانی کنند و اتفاقات خوبی رقم بزنند.

برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش صبح روز ۱۹ شهریور در اراک معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =