جشنواره‌ها حرکت مثبتی برای کشف و شکوفایی استعدادها است

بهرام دهقانیار داور دومین جشنواره سرود آفرینش جشنواره‌ها را حرکت مثبتی دانست که موجب کشف و شکوفایی استعدادها در نقاط مختلف کشور می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دهقانیار با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره سرود ملی آفرینش اظهار کرد: جشنواره‌ها فرصتی را فراهم می‌کند تا مربیان از تجربیات متعدد و متنوع استفاده کنند.

 وی افزود: اگر بخواهیم نقطه قضاوت را بر اساس معیارهای حرفه‌ای در رشته سرایش‌ و کر ببینیم شاهد آثار خوب، متوسط و ضعیف بودیم چرا که پانزده نکته در هر اجراست که بررسی می‌شود.

این موسیقی‌دان ادامه داد: ساخت موسیقی، شیوه اجرای خود بچه‌ها و این‌که چگونه مهارت‌های ‌ فردی خواندن را در گروه به صوت تیمی ارائه می‌دهند، از جمله معیارهایی است که بر اساس آن امتیاز می‌گیرند.

جشنواره‌ها حرکت مثبتی برای کشف و شکوفایی استعدادها است

داور دومین جشنواره ملی سرود آفرینش عنوان کرد: تاکنون آثار خوب بوده و مایه امیدواری است و جشنواره‌ها هر چه‌قدر جلوتر می‌روند به خاطر کسب تجربه بیشتر پخته‌تر خواهند شد زیرا تجربیات غنی‌تری کسب می‌کنند و استعدادیابی و افراد جدیدی اضافه می‌شوند و در مجموع هر بار که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنم، بسیار خوشحال و خوشبین هستم.

موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده پیانو با اشاره به معیارهای داوری خاطرنشان کرد: در بخش موسیقی ارزشیابی جمله‌های موسیقی، تنظیم قطعه، در بخش اجرا مهارت‌های هوش تک به تک گروه‌های آوازی که مهارت در بیان شعر و انتقال جمله‌های موسیقی در بستر کلمات را به نمایش می‌گذارند، دارای امتیاز است.

وی افزود: در کل ادبیات، موسیقی و اجرا برای مخاطب امتیاز دارد و بسیار برای من لذت‌بخش است که سال به سال جشنواره‌ها بهتر می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: سعادتی نصیب من شد تا مثل سال اول به عنوان داور در جشنواره‌ حضور پیدا کنم و در خدمت کانون باشم؛ امیدوارم جشنواره‌ هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود و برای همه دست‌اندرکاران جشنواره‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در اراک به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =