سرود هویت دینی و ملی را تقویت می‌کند

مدیرعامل کانون پرورش کانون فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی دومین جشنواره ملی سرود گفت: سرود، هویت دینی و ملی را تقویت می‌کند پس با جدیت بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این آیین که صبح روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در اراک برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت بعد از پنج سال جشنواره سرود احیا و به بهترین شکل برگزار شد.

او در ادامه گفت‌: کانون نهاد فعال در حوزه تعلیم و تربیت غیررسمی  کشور است که به یک نهاد مرجع تبدیل شده است و در حوزه کتاب، شعر، پویانمایی، فیلم و... در حیطه کار با کودک و نوجوان با توانایی‌های مربیان فعالیت می‌کند.

مدیرعامل کانون اظهار داشت: می‌گوییم کانون نهاد مرجع است چون مکمل فعالیت‌های پرورشی مدارس و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و حلقه واسط بین حلقه‌های میانی آموزش است.

سرود هویت دینی و ملی را تقویت می‌کند

وی افزود: کانون درهایش را به روی همه‌ی نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان گشود و از همه فرزندان ایران در این جشنواره دعوت کرد چرا که به‌دنبال تحقق مطالبه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های هنری، ادبی و فرهنگی است.

علامتی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید بر کنش‌گری نوجوانان و جوانان و مطالبات کیفی و کمی از دستاوردهای کانون و ترویج و توسعه سرود میان جوانان و نوجوانان دارند.

وی با اشاره به این‌که در این جشنواره یک‌هزار و ۱۱۱ اثر دریافت شد و ۲۰هزار نفر در این گروه‌ها شرکت کرده‌اند گفت: سرود یک فعالیت مهم برای کنش‌گری است و این آمار دومین جشنواره برای شروع بسیار مبارک است.

سرود هویت دینی و ملی را تقویت می‌کند

مدیرعامل کانون توجه به محتوای شعر و دستگاه موسیقی را بسیار در نحوه تأثیرگذاری سرود موثر دانست و افزود: وزیر آموزش و پرورش در راستای اهداف تربیتی بعد از توجه به موضوع نماز، توجه به کارهای گروهی را تاکید دارد.

علامتی در پایان از تمام عوامل اجرایی قدردانی کرد و از اصحاب رسانه خواست مجدانه نشردهنده فعالیت سرود بین مردم در جامعه باشند.

آیین پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» روز ۱۹ شهریور در فرهنگسرای شهرصنعتی اراک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =