کد خبر: 344639
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
نشست هم‌اندیشی و هم افزایی کانون هرمزگان با مجتمع آب شیرین کن خلیج فارس

کانون پرورش فکری هرمزگان به منظور گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کانون هرمزگان و همکاری های مشترک در حوزه فرهنگی با مسئولان مجتمع آب شیرین کن خلیج فارس استان هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، روز دوشنبه (۱۹ شهریور) نشست مشترکی بین مسئولین و اعضای کانون هرمزگان و مسئولان مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس برگزار شد.
پروین پشت‌کوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان، گفت: کانون تمام تلاشش را می‌کند که عدالت فرهنگی را جاری کند؛ و بی‌شک این عدالت باعث ایجاد عدالت اجتماعی خواهد شد.
وی افزود: نوجوانی که از کانون وارد جامعه میشود، ذهنش برای فعالیت در جامعه از قبل آماده شده و بسیار مسئولیت پذیر و دغدغه‌مند خواهد بود.
پشت کوهی ادامه داد: در کانون بیش از 62 نوع فعالیت وجود دارد که متناسب با شرایط و علاقه اعضا، ارائه می‌شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان تصریح کرد: در کانون مربی نقش راهنما دارد و اعضا، خودشان مسیر زندگی‌شان را پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند که در هر شغلی، بهترین باشند.
مراکز سیار_روستایی، راه خدمت رسانی به مناطق محروم
وی خاطرنشان کرد: کانون به مناطق دورافتاده از طریق مراکز سیار، خدمات رسانی می‌کند. ماشین سیار، خدمات کانون مانند کتاب خوانی را به مناطق دور از دسترس مراکز ثابت می‌برد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ ماشین سیار در هرمزگان وجود دارد. به تازگی، سیار شرق هرمزگان راه اندازی کردیم. امیدواریم این آمار در آینده نیز بیشتر شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان، اظهار کرد: ما طرحی به عنوان کانون_مدرسه داریم؛ که در آن با تعدادی مدرسه کار می‌کنیم و آنها در طول سال تحصیلی از مجتمع آفرینش و مراکز  بازدید می‌کنند و با کانون آشنا می‌شوند. سال گذشته بالغ بر ده هزار نفر از مجتمع آفرینش بازدید کردند و از خدمات کانون بهره مند شدند.

کانون پیشرو در فعالیت های علمی

پشت‌کوهی بیان کرد: در کانون بخش های مختلف علمی نظیر زمین شناسی ، صدف ها ، نجوم وجود دارد که تمام کودکان و نوجوانان از آنها استقبال می‌کنند.
قصه گویی، مُعرف فرهنگ بومی استان

وی بیان کرد: در هرمزگان تنوع آداب و رسوم  و فرهنگ وجود دارد. ما باید این تنوع را به دیگران بشناسانیم ، درک کنیم تا موجب ارتقا هویت ملی گردد،  که این امر از طریق قصه‌گویی میسر است.
مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله بتوانیم فعالیت های  مشترکی با مجموعه آب شیرین‌کُن خلیج فارس انجام دهیم تا فعالیت های کانون گسترش یابد.

نشست هم‌اندیشی و هم افزایی کانون هرمزگان با مجتمع آب شیرین کن خلیج فارس

عباسی، مدیر مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس در ادامه‌ی این نشست بیان کرد: امروزه والدین از کودکان تاثیر بسیاری می‌پذیرند؛ پس آموزش درستِ کودکان، پیشرفت جامعه‌ی آینده را تضمین می‌کند.
وی افزود: نابسامانی های فرهنگی منجر به مشکلات اساسی جامعه می‌شود. ما باید فرهنگ را به شیوه های درست و متنوع به کودکان و نوجوانان معرفی کنید و با توجه به‌ قابلیت های کانون به دنبال این هستیم که از تمامی ظرفیت های کانون بهره ببریم؛ و به کمک آن، شیوه‌ی آموزش  را به صورتی نوین تغییر دهیم.
وی تاکید کرد: کانون آنقدر توانمند است که مدارس باید به کانون وصل شود و شیوه های آموزش دانش آموزان را از آن فرا بگیرند.
مدیر مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس افزود: سایت ما می‌خواهد روابط دو طرفه ای با کانون داشته باشد؛ و تمام تلاشش را می‌کند که در جهت پیشبرد اهداف کانون، یاری رسان باشد.
عباسی ادامه داد: از کانون می‌خواهیم به عنوان مشاورِ فکری در کنار ما باشد تا بتوانیم این صنعت را بهتر به دیگران بشناسانیم.
عباسی گفت: همه ارگان ها از جمله دانشگاه ها، مراکز علمی و مراکز فرهنگی دوست دارند با کانون آشنا شوند؛ و ما باید بازوی اجرایی کانون شویم.
کانون، محلی برای پرورش فکر نوجوانان
وی خاطرنشان کرد: انجام کار سالم مستلزم یک ذهن سالم است. در کانون ذهن ها، سالم پرورش می یابد.
مدیر مجتمع آب شیرین‌کن خلیج فارس ضمن تشکر از مسئولان کانون پرورش فکری هرمزگان بابت تلاش های بی شائبه‌شان، افزود: امیدواریم که فعالیت های کانون گسترش یابد و در آینده، مفهوم خانواده، در کانون پررنگ تر شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه طرح هایی برای شروع همکاری کانون و مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس پیشنهاد شد که بدین شرح است:
راه اندازی بخش آب و آگاه در مرکز علوم
راه اندازی سیار علمی ویژه روستاها
ایجاد کتابخانه‌ی کودک در مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس
برگزاری مهرواره فرهنگی_ ادبی با موضوع آب
حضور قصه گو ها برای آموزش قصه گویی در مجتمع آب شیرین‌کُن خلیج فارس
دعوت از کارشناسان کانون و معرفی کانون و فعالیت هایش برای اعضا و خانواده‌ی کارمندان آب شیرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =