کسب رتبه‌ی دوم کشور توسط گروه سرود غریاز دهکرد، در دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش

برترین‌های دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی این رویداد هنری در شهر اراک معرفی شدند و بر این اساس گروه آوای باران از شهرکرد موفق به کسب رتبه دوم این رویداد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، هیأت داوران دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون، شامل بهرام دهقانیار، سیدجواد هاشمی و شهروز حقی، روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳، سرود خوشا غریاز دهکرد را به عنوان رتبه‌ی دوم جشنواره اعلام کردند.

بر همین اساس سرود «بازی‌های محلی» از استان کرمان مقام اول، سرودهای «ایران من» از استان گلستان و «خوشا غریاز دهکرد» از استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک رتبه دوم و «جان جانان» از استان زنجان رتبه‌ی سوم دومین دوره این جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین سرود «غم سیستو» از استان سیستان و بلوچستان به عنوان برگزیده آرای مردمی معرفی شد.

گفتنی است، حوزه‌ی کارشناسی آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، در سال گذشته جشنواره‌ی استانی سرود را با حضور ۲۱ گروه برگزار کرد که از آن میان سه گروه به دبیرخانه‌ی کشوری معرفی گردید و در تیرماه ۱۴۰۳، از میان تمامی سرودهای معرفی شده از سراسر کشور، تعداد ۱۶ گروه موفق به راه‌یابی به مرحله‌ی نهایی شدند که دو گروه سرود از چهارمحال و بختیاری با نام‌های "عهد و پیمان از کانون لردگان" و "خوشا غریاز دهکرد از شهرکرد" نیز موفق شدند در این رویداد ملی شرکت کنند.

هیئت داوران در بیانیه خود ضمن ابراز سپاس و قدردانی‌ نکته‌هایی را به عنوان یادآوری برای رشد و تعالی این فعالیت ارزشمند برای به‌کارگیری در دوره‌های آینده به هنرمندان شرکت‌کننده، مدیران، دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان جشنواره بیان کرد.

اعضای داوری افزودند: دست‌اندرکاران جشنواره‌ها در تدوین مقررات و برنامه‌ریزی جشنواره ضمن استفاده از نظرهای کارشناسی شده و دقیق متخصصان صاحب تجربه در این امر از همان ابتدا بایدها و نبایدهای ضروری یک جشنواره‌ی سرود را نیز مورد توجه قرار دهند.

هیئت داوران، کانون پرورش فکری را از جمله نهادهای متولی و صاحب اعتبار در خصوص فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان کشور دانست و پرداختن جدی به گروه‌های سرود و جذب مربیان شایسته و کاربلد سرود در مراکز کانون را تاکید کرد.

جهت تماشای آلبوم تصویری کلیک کنید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =