کسب رتبه ۶ کشوری و یک کانونی در ارزیابی گروه های نجومی توسط مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس

طبق نتایج ارزیابی گروه های نجومی هفته نجوم ۱۴۰۳ توسط انجمن نجوم ایران، مرکز مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری هرمزگان در اجرای برنامه های متنوع نجومی رتبه ۶ کشوری و رتبه یک در بین مراکز کانون سراسر کشور را کسب نمود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، به نقل از انجمن نجوم ایران طی هفته نجوم ۱۴۰۳ در سراسر ایران شاهد برنامه‌های متنوعی از فعالین و علاقمندان در حوزه نجوم بود.
انجمن نجوم ایران این تلاش‌ها را از سوی همه مسئولین و افرادی که گزارش‌ها را جمع‌آوری، بررسی و ارزیابی نموده است را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست.
انجمن نجوم ایران در خصوص ارزیابی انجام شده گفت: ارزیابی‌های انجام‌شده نشان‌دهنده آن است که کیفیت برنامه‌ها در سطوح گوناگونی بوده و تعداد زیادی از برگزارکنندگان نسبت به شرایط و امکانات خاص خود، عملکرد قابل توجه و شایسته‌ای داشته‌اند.
این انجمن عنوان کرد: در سال جاری تصمیم بر آن شد که واژه «ارزیابی» جایگزین بهتری برای واژه «داوری» می‌باشد زیرا در برگزاری رویداد هفته نجوم، فضای رقابتی بی‌معنا بوده و همکاری، تعامل، اشتراک‌گذاری تجربیات و ایده‌های نو در این رویداد در میان تمامی برگزارکنندگان بسیار حائز اهمیت و دارای اولویت می‌باشد. هدف از ارزیابی، ارتقای سطح کیفی برنامه‌های هفته نجوم در سال‌های آینده و ایجاد همکاری بیشتر بین گروه‌های نجومی است.

کسب رتبه ۶ کشوری و یک کانونی در ارزیابی گروه های نجومی توسط مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس
لذا بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس رتبه ۶ کشوری  در برگزاری این رویدادها از نظر کیفی  و همچنین رتبه یک کانونی را در بین مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را کسب نموده است.
مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس دارای بخش های اکوسیستم دریایی، جانوری، موزه سنگ ها و صدف ها و حشرات، بخش فیزیک، آسمان نما، رصدخانه و کتابخانه می باشد.
از جمله فعالیت های این مرکز را می توان به برگزاری ۷۷ آزمایشگاه علمی، کارگاه های تخصصی، آزمایش های مقدماتی و پیشرفته در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که حدود۱۰۸  نفر در کارگاه های تخصصی نجوم مقدماتی و پیشرفته شرکت کردند.همچنین حدود ۱۲۲ نفر در کارگاه های تخصصی زیست شناسی و محیط زیست(همیار محیط،زیست، پرندگان، خزندگان، پستانداران، منقرض شدگان، آبزیان و دنیای زیر آب)  شرکت کردند.

کسب رتبه ۶ کشوری و یک کانونی در ارزیابی گروه های نجومی توسط مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس
کارگاه های تک جلسه خورشید، ساعت های آفتابی، رصد ماه، رصد زحل، صوت و نور  از موارد برگزار شده در مجتمع آفرینش بندرعباس است.
در بخش بازدید ها همچنین بازدید اعضا مراکز، عمومی، نوجوانان محلات کمتر برخوردار بندرعباس و همچنین دختران نوجوان کارآموز به همراه خانواده در این مجتمع علمی و تفریحی انجام شده است.
گفتنی است، این مرکز از سال ۱۳۸۹ فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . در سال ۱۳۹۵ با تغییر و مناسب سازی ساختمانی به عنوان مرکز تخصصی علوم درآمد. برگزاری نشست های علمی و بازدیدهای مجازی و حضوری از مرکز، برگزاری کارگاه های تخصصی نجوم و زیست شناسی،برگزاری رصد های شبانه از جمله برنامه های در حال انجام این مرکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =