گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در خراسان‌جنوبی

بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ روز شعر و ادب فارسی در مراکز کانون خراسان جنوبی، برنامه های متنوعی به مناسبت گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد.

در مرکز شماره یک بیرجند، ویژه برنامه ای با حضور پیشکسوتان کانون، والدین و اعضا برگزار شد، نقالی داستان های شاهنامه، سعدی خوانی گروهی و نمایش از جمله برنامه های اجرا شده در این برنامه بود، پایان بخش این برنامه حضور در مقبره حکیم نزاری شاعر بیرجندی بود.

در کانون قاین، معرفی شخصیت استاد شهریار و شاعر بومی (بدیع الزمان سری قاینی) انجام شد و همچنین شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

در کانون بشرویه،اعضای کارگاه ها ادبی و شعرا و جمعی از مسئولین بر سر مزار شهدا و جمعی از شعرا حضور پیدا کردند و همچنین شب شعر یاد یاران با حضور شاعران بومی و شاعران نوجوان مرکز از دیگر برنامه های اجرا شده در بشرویه بود.

در کتابخانه سیار روستایی شماره دو درمیان در روستای نوزاد، معرفی شعرای فارسی زبان مانند نظامی گنجوی، پروین اعتصامی، علی شریعتی، رودکی انجام شد. حضور بر سر مزار عبدالله علوی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند درروستای نوزاد از دیگر برنامه های اجرا شده به همت کتابخانه سیار روستایی درمیان بود.

در سرایان در ویژه برنامه ملاقات با شعر اعضای کانون با جمعی از مسئولین شهر بر سر مزار شاعر بومی نعمت ا... شفائی حضور پیدا کردند و با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =