دوره نقش قصه در تحول روانی کودک در کانون کرمانشاه

دوره آموزشی نقش قصه در تحول روانی کودک توسط کانون کرمانشاه و گروه جهادی هاتف، با حضور علاقه‌مندانی از سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دومین نشست از  دوره‌های قصه‌ و قصه‌گویی با عنوان نقش قصه در تحول روانی کودک توسط کانون کرمانشاه و گروه جهادی هاتف، با حضور علاقه‌مندانی از سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد.

دوره نقش قصه در تحول روانی کودک در کانون کرمانشاه

دومین نشست دوره کشوری قصه و قصه گویی در راستای برنامه‌های بیست‌و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دبیرخانه استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با حضور تعداد کثیری از علاقه‌مندان سراسر کشور برگزار شد.

 این نشست کشوری در روز ۲۹ شهریور ساعت ۲۰ برگزار گردید و طی آن مدرس دوره دکتر سجاد حیدریان ، دکتری تخصصی روان‌شناسی ، روان‌درمانگر و استاد دانشگاه؛ به تحلیل قصه‌گویی و تبیین موضوع نقش قصه‌ در تحول روانی کودک کودک پرداخت و موارد مرتبط با موضوع را به مخاطبان آموزش داد.

دوره نقش قصه در تحول روانی کودک در کانون کرمانشاه

نقش قصه در تحول روانی کودک، دسته‌بندی گروه‌های سنی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابعاد رشد ۵گانه، ابیوزهای رفتاری ۴گانه، تحول روانی کودکان، خصوصیات قصه و داستان، قصه‌درمانی، نقش قصه در تحول روانی کودک، قصه‌های مناسب برای گروه‌های سنی کودکان، تمرین شنیدن و تمرکز و تجسم و خلاقیت در قصه، رشد شناختی و بیان غیرمستقیم مفاهیم در قصه، انتقال ارزش‌های فرهنگی و رسوم و اخلاقیات و اصلاح رفتار توسط قصه و... از مباحثی بود که توسط استاد دوره طرح گردید و در مورد هر یک از آنها به تفصیل توضیحاتی داده شد.

دوره نقش قصه در تحول روانی کودک در کانون کرمانشاه

در پایان نیز معرفی چندین نمونه کتاب مفید در راستای قصه‌درمانی و همچنین منابعی برای یادگیری بهتر مباحث برای بزرگسالان مخاطب، توسط دکتر حیدریان به علاقه‌مندان حاضر در این نشست، ارائه گردید.

گفتنی است این نشست که با استقبال مخاطبان مواجه گردید به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و گروه جهادی هاتف توسط کانال دوره‌های آموزش‌محور و به صورت برخط برگزار شد.

دوره نقش قصه در تحول روانی کودک در کانون کرمانشاه

لازم به ذکر است که دو جلسه دیگر از این دوره در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه اویل ماه مهر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و در پایان نیز به عزیزان واجد شرایط توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گواهی دوره اعطا می‌گردد، علاوه بر این، به برگزیدگان دوره هم هدایایی اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =