« روح زندگی در دفاع مقدس جریان داشت»

داوود امیریان از نویسندگان ادبیات پایداری و خالق رمان «دوستان خداحافظی نمی‌کنند»، در نشست نقد و بررسی این کتاب، دفاع مقدس را سرشار از روح زندگی و موفقیت‌های به دست آمده را حاصل روحیه‌ی رزمندگان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این نویسنده که دارای نشان درجه‌یک هنر است و تا کنون حدود ۴۵ اثر را در حوزه‌های مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب داستان و فیلمنامه، به ثبت رسانده است و کتاب‌های نوجوان او در حوزه دفاع مقدس توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند در گفت‌ و گو با نوجوانان با اشاره به واقعه‌ی بزرگ عاشورا و راز ماندنی شدن این واقعه‌ی مهم گفت تسلیم نشدن امام حسین (ع) در برابرظلم و ستم بسیا ارزشمند بود و گذشت و فداکاری ایشان و خانواده و یارانشان را در تاریخ ماندگار کرد.

وی در ادامه افزود هر تصویری که ما از فرماندهان و رزمندگان دوراندفاع مقدس  دیده‌ایم معمولا پر از لبخند است و این یعنی دفاع مقدس پر از روحیه و نشاط و شادی بود،  که اگر این روحیه نبود ما نمی‌توانستیم هشت سال در برابر دشمنی که از کشورهای مختلف حمایت می‌شد دوام بیاوریم.

امیریان با بیان خاطراتی از دوران حضورش به عنوان یک نوجوان در جبهه‌های جنگ  افزود  زندگی در آن دوران جریان داشت و جوانمردی و ایثار و گذشت چون حلقه‌ای تکرار می‌شد و من در داستان‌هایم سعی کردم این چرخه را نشان دهم که ایثار و گذشت تمام شدنی نبود و هر کس برای دیگری فداکاری می کرد.

کتابخانه‌های کانون یک دنیاست

این نویسنده با اشاره به خاطراتش از دوران عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به نوجوانان حاضر گفت کتابخانه‌های کانون یک دنیاست و جای بسیار ارزشمندی است و مربیان بسیار  خوب، کم توقع  و با انگیزه‌ای دارد  که بسیاری از افراد موفق را پرورش داده و ما همه دست پروده‌ی کاننون هستیم و یقین دارم شماها که در این مکان ارزشمند حضور دارید،  در آینده از بزرگان و هنرمندان خواهید شد.

قبل از سخنان این نویسسنده، زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز در سخنانی ضمن تشکر از  حضور داوود امیریان گفت: من به عنوان یک  مادر از زحمات این نویسنده و دیگر نویسندگان مانند ایشان قدردانی می‌کنم چرا که در دنیای پیچیده‌ی امروز که پر از رمان زرد است و  می‌خواهند مفاهیم مختلف را به کودک و نوجوان القا کنند، آثار این نویسندگان را با طیب خاطر تهیه می‌کنیم و مطمئنیم این محتواهای ارزشمند به نفع کودکان و نوجوانان ماست و این نکته خیلی ارزشمند است که یک نفر با زبان نسل امروز و بسیار زیبا مفاهیم ارزشمندی چون ایثار و از خودگذشتگی را به نسل امروز منتقل می‌کند و بی صبرانه منتظر آثار جدید ایشان و دیگر همکاران هم فکرشان هستی

در طی این نشست که صبح روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد، نوجوانان و مربیاان  حاضر در خصوص مسائلی که موقع خواندن کتاب برایشان پیش آمده بود، مانند اسم شخصیت‌ها، روابط بین آن‌ها، تعلیق داستان،تاثیر کتاب بر نوجوانان و بیان خاطراتی از این نویسنده پرداختند.

درک درست داوود امیریان از مخاطب و آشنایی ایشان به روانشناسی کودک و نوجوان، لحن خوب و صمیمی و داشتن قلم روان و جذاب از ویژگی‌هایی بود که توسط حاضران مطرح شد.

در بخش پایانی این نشست با حضور این نویسنده از رمان «نبرد ۲۱»، خاطرات «اسماعیل نمک شناس»، همکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دوران جنگ تحمیلی رو نمایی و از این نویسنده و «ندا ساعی» ، تصویرگر کتاب، تجلیل شد .

رونمایی از سردیس شهید نوجوان «رضا پناهی» ، اثر«بهزاد ابوالقاسم حسینی»، یکی دیگر از همکاران  کانون البرز و نشست صمیمانه داوود امیریان با همکاران و مربیان بخش پایانی این نشست بود .

گزارش تصویری

گفتنی است کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون البرز برنامه‌های مختلفی را از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ماه به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =