سومین گردهمایی مسئولین مراکز فرهنگی و هنری استان هرمزگان

پنج شنبه 5 مهر ۱۴۰۳، گردهمایی مسئولین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان هرمزگان با هدف هم اندیشی و هم افزایی در راستای سیاست های ابلاغی مدیر عامل و معاونت فرهنگی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجاوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن قدردانی از فعالیت های مراکز در شش ماهه اول سال بیان کرد: یک سازمان در صورتی می تواند محکم و قوی عمل کند که نظم و رفتار سازمانی داشته باشد و کلید موفقیت هر سازمانی نظم و رفتار سازمانی است.

وی گفت: امروز دشمن نه در پشت مرز ها بلکه در خانه های ما است لذا مدیران فرهنگی لازم است اهتمام ویژه داشته باشند .
 مشکل ما در این زمان مشکل فرهنگی است. امروزه رویکرد کانون تغییر کرده، کانون امروز وسط میدان است. کانون امروز یک کنشکر واقعی است و هرجایی به کودک و نوجوان مرتبط است ، باید حضور داشته باشد.

پشتکوهی در ادامه افزود: ما در هرمزگان  در مناطق مرز هستیم و باید کودکان ونوجوانان قوی و میهن دوستی را تربیت کنیم. کودکان و نوجوانانی که سخنور، اندیشمند و مهارتمند باشند. هر روز که میگذرد دنیا آبستن یک حادثه هست و هر روز یک عزیز جانش را برای امنیت،  آزادی و آبادانی و دفاع از ارزش ها می گذارد این یعنی دفاع مقدس و لازم است مربیان فرهنگی در خط مقدم  باشند و از اولین کسی که انتظار می رود به تربیت نسلی فرهیخته بپردازد ، فرهنگیان هستند.

وی تصریح کرد:  رویکرد امروز کانون این است که  مسئولین مراکز ، کارشناسان و مدیران  به جای پشت میز کتابدار در وسط  میدان باشند .

وی تشریح کرد: لازم است یکی از هدف های برنامه های فرهنگی کاهش آسیب اجتماعی باشد و در هر منطقه اختصاصی برنامه ریزی شود .
 مسئولین مراکز باید آسیب های کودکان و نوجوانان هر منطقه را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی کنند و فعالیت هر مرکز بر اساس مسئله کودکان و نوجوانان هر منطقه باید تفاوت داشته باشد. مسئولین مراکز باید مسئله کودکان و نوجوانان شهرستان خود را بدانند و برحسب مسئله برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به برنامه کتابال بیان کرد: برنامه کتابال فوق العاده بود، کودکان ونوجوانان را در جامعه ببرید تا با مردم ارتباط بگیرند و کتاب بخوانند و فعالیت های فرهنگی را عمومی کنید.
بچه ای که ببیند پدرو مادرش کتاب دست گرفته است قطعا کتاب دست میگیرد. کانون برای همه موارد کتاب دارد و ما ادعا داریم که در حوزه اسلامی فعالیت داریم و می دانیم که حضور کودکان ونوجوانان در کانون باعث تغییر مسیر زندگی اش می شود.

وی ضمن تاکید به سخنان مقام معظم رهبری افزود: ما باید سخنان رهبری را با جان و دل و فکر روح بیندیشیم و به کار ببندیم که تک تک کلماتشان اندیشمندانه است و به آینده این سرزمین کمک می کند

پشتکوهی ضمن اعلام راه اندازی مراکز علوم و فناوری گفت: شورای والدین،  شورای نوجوانان را جدی بگیرید و تاکید کرد که رویکرد علمی را در مراکز فرهنگی برنامه ریزی کنید .

در ادامه نعیم اسدی معاون کانون استان در این گردهمایی از فعالیت های مسئولین مراکز در شش ماهه اول سال تقدیر و برای تکرار موفقیت اعضا در فعالیت های کانون ابزار امیدواری کرد.

در ادامه این گردهمایی کارشناسان اداره کل کانون عملکرد شش گانه مراکز را توضیح و بررسی کردند.

برنامه ریزی و تبیین بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در گردهمایی مسئولین مراکز کانون هرمزگان

در بخشی دیگر از این سمینار عفت تفضلی مربی و دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی به در خصوص برنامه ریزی و تبیین جشنواره با مربیان و کارشناسان به گفتگو نشست.

در این گردهمایی همچنین کارگاه آموزش نمایش خلاق توسط نوشین فرهادی کارشناس آفرینش های هنری  استان برگزار شد.

پایان بخش این سمینار اکران فیلم کابرینی و نقد فیلم توسط
عبدالله خداکریمی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =