برگزاری کارگاه نمایش خلاق ویژه مربی مسئولان مراکز کانون هرمزگان

کارگاه آموزشی نمایش خلاق به همت واحد آفرینش های هنری کانون هرمزگان در گردهمایی ویژه مربی مسئولان مراکز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، کارگاه آموزشی نمایش خلاق ویژه مربیان مسئول مراکز کانون به همت واحد آفرینش های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  روز پنج شنبه ۳۰شهریور ۱۴۰۳ با تدریس  «نوشین فرهادی»، کارشناس آفرینش های هنری و عضو  مرکز ملی اسیتژ(سازمان تئاتر برای کودکان و نوجوانان)  در سالن سینما اداره کل کانون پرورش فکری استان برگزار شد.
فرهادی گفت: مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی بر اساس سرفصل های درسی«ارکان اویانیک سوی»،کارگردان تئاتر اسیتژ کشور ترکیه می باشد.که در ماه جاری همزمان با نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایش مرحله کشوری از طرف استیژ ایران برای مربیان وکارشناسان حوزه تئاتر کودک ونوجوان کشور فعال بود برگزار گردید و این مباحث حاصل آموخته های این دوره می باشد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی حرکات و نمایش‌های مناسبی را برای نوجوانان اجرا میکنیم تا  مربی این حرکت‌ها و نمایش‌ها را به بچه‌ها آموزش دهد و آن‌ها بتوانند برای اجرا تمرین داشته باشند و با فضای اجرا آشنا شوند.
وی هدف از نمایش خلاق را این دانست که افراد بتوانند با دنیای خود و دیگران با استفاده از بازی، ارتباط برقرار کنند.

برگزاری کارگاه نمایش خلاق ویژه مربی مسئولان مراکز کانون هرمزگان
کارشناس آفرینش های هنری و مدرس این کارگاه آموزشی افزود: در نمایش خلاق با استفاده از عناصر تئاتر می‌خواهیم ارتباط بین مردم با یکدیگر را زیاد کنیم. این نمایش به نوجوانان کمک می‌کند که با جامعه آشتی داده شوند و همچنین باعث می‌شود که خانواده‌ها بتوانند درک بهتری از نوجوانان خود داشته باشند. فرهادی در شروع کارگاه گفت: مربیان لازم است چهار فضای کار را بدانند تا کودکان ونوجوانان را جهت اجرای خوب آماده سازند.
پس از ارائه مباحث تئوری کارگاه، تکنیک هایی جهت برگزاری کارگاه های نمایش خلاق به شرکت کنندگان ارائه گردید که این تکنیک ها  آموزه های ارکان اویانیک سوی و نوشین فرهادی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =