تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در جلسه کارگروه فرمانداری زاهدان(سیستان و بلوچستان)

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه فرمانداری،که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها همراه بود، برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، که مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرماندار زاهدان حضور داشتند، مدیرکل کانون استان سخنان خود را با تسلیت شهادت رهبر حزب الله لبنان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی آغاز کرد و در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک آن را بهانه‌ای برای بهتر دیده شدن کودکان و آگاه کردن افکار عمومی نسبت به حقوق آنان دانست و افزود: کانون به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه کودک با بیش از 60 فعالیت در طول سال سعی در ارایه بهترین خدمات فرهنگی به مخاطبان خود دارد زیرا اگر قرار است آینده بهتر از امروز باشد باید کودکان، به عنوان آینده سازان، به درستی دیده شوند و زمینه‌ی پرورش مطلوب آنان فراهم شود.

محمدرضا سالاری سپس فعالیت‌های کانون، ظرفیت‌ها، مراکز فرهنگی‌هنری و پراکندگی آنها در سطح استان را برای حاضران تشریح کرد و ضمن بیان این نکته که نیازمند گسترش این فعالیت‌ها هستیم از همکاری و همیاری دستگاه‌های متولی در راستای اختصاص فضا و دیگر امکانات سخن گفت.

وی، هم‌چنین، به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یک مجموعه که در جهت کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد، تلاش می‌کند در توانمندسازی و ایفای نقش موثر مخاطبان خود برای آینده جامعه اسلامی، که بخش عمده‌ی بیانیه گام دوم انقلاب را در برمی‌گیرد، اثرگذار باشد.

سالاری ادامه داد: پایه‌های تمدن نوین اسلامی، که در بیانیه گام دوم مطرح شده و ماموریتی که در فصل سوم سند تحول بنیادین به آن اشاره شده مبنی بر این‌که از فضای تک‌بعدی آموزش خارج شویم و در بحث پرورش ورود کنیم، نقش کانون، یک نقش تمدن ساز است و کاملا به همه‌ی ساحت‌های تربیتی آن اشراف دارد و سال‌هاست که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند.

رییس کارگروه کودک و نوجوان استان، در بخش دوم سخنان خود به برنامه‌های پیش‌بینی شده مجموعه‌ی کانون برای هفته ملی پرداخت و گفت: برای این هفته برنامه‌های بسیار خوبی پیش‌بینی کرده‌ایم، که هم‌افزایی شما عزیزان، در اجرای بهتر و گسترده‌تر آنها، به ما کمک می‌کند.

مدیرکل کانون در بحث رونمایی از عروسک‌های غول پیکر در هفته ملی کودک، ضمن تشکر از مساعدت استاندار محترم در این خصوص، آن را گامی در جهت ایجاد شادی و نشاط برای کودکان خواند که در زمینه‌ی اثر تربیتی و فرهنگی هم این ظرفیت در آنها وجود دارد.

جشن‌های محوری، برنامه رصد آسمان، افتتاح مرکز تخصصی سفال، جنگ‌های شادی، بازدیدها، افتتاح 23 نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضا و مربیان در استان، مسابقه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری، پخش فیلم و پویانمایی‌های تولید کانون، نشست کتاب‌محور مربیان، اجرای نمایش عروسکی، مسابقه عکاسی لبخند کودکانه، نشست‌های تخصصی انجمن‌ها، ویژه برنامه برای کودکان فراگیر و... بخشی از برنامه‌های کانون بود که رییس کارگروه کودک و نوجوان استان به آنها اشاره کرد.

بخش پایانی سخنان سالاری به برگزاری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی اختصاص داشت که در این بخش با اشاره به موفقیت‌های مربیان و اعضای کانون استان در سطح ملی، بخشی از ظرفیت‌های استان را در این حوزه برشمرد و از نمایندگان دستگاه‌های، حاضر در نشست، خواست برای حضور پررنگ علاقه‌مندان در این جشنواره، کانون را یاری کنند.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در جلسه کارگروه فرمانداری سیستان و بلوچستان

فرماندار زاهدان هم در سخنان خود با تسلیت شهادت سید حس نصرالله گفت: این همه حادثه از مرگ کودکان بی‌گناه و غیر نظامیان تا آواره شدن این همه انسان چگونه در تاریخ ثبت خواهد شد.

علیرضا شهرکی، در ادامه، ضمن اشاره به برنامه‌های کانون و تشکر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، از دستگاه‌ها خواست در این زمینه با کانون همراهی کنند.

وی، هم‌چنین، خواست در ادارات و سازمان‌ها هم فضایی به این کار اختصاص داده شود و خدماتی، با راهنمایی مجموعه کانون پرورش فکری، برای مراجعانی که با فرزند خود می‌آیند، فراهم شود تا هفته ملی کودک پررنگ‌تر جلوه کند.

شهرکی در پایان از مدیران دستگاه‌هایی که در برنامه‌های کانون به آنها اشاره شده، نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

در ادامه، حاضران در نشست برنامه‌های خود را، برای اجرا در هفته ملی کودک، عنوان و آمادگی مجموعه خود را برای همکاری با کانون اعلام کردند.

گفتنی است مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش استثنایی، کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشدار نصرت آباد، شهرداری، ورزش و جوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش ناحیه یک و دو زاهدان، دانشگاه سیستان و بلوچستان، بنیاد شهید، دانشگاه فرهنگیان، اداره‌کل زندان‌های استان، دادگستری، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، هلال احمر و بهزیستی در این نشست حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =