معرفی کانون به خانواده‌ها نیازمند تدوین پیوست‌های رسانه‌ای است/تاکید بر اهمیت دیپلماسی کودک و نوجوان

معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مردم و مخاطبان نیازمند طراحی و تدوین برنامه و پیوست‌های رسانه‌ای از سوی روابط عمومی است. خوب دیده شدن در بین خانواده‌ها و کودکان برای کانون یک موفقیت است.

حامد علامتی مدیرعامل کانون در جریان بازدید از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با مدیرکل، معاون و کارشناسان این اداره به گفت‌وگو ‌نشست و در جریان مسایل، مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت و دیدگاه‌های خود را نیز با آنان درمیان گذاشت.

مدیرعامل کانون در این نشست که سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل نیز حضور داشت، در پاسخ به درخواست‌های حاضران در نشست، بر اهمیت توسعه فعالیت‌ها و بازسازی سازمانی، جذب و تربیت و آموزش نیروی انسانی خلاق و جوان و توجه به افزایش اعتبارات این مجموعه تاکید کرد و البته این امر را مستلزم یک آمایش علمی و طراحی سند راهبردی و برنامه دست‌کم ۵ ساله دو بخش روابط عمومی و امور بین‌الملل و تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی کانون دانست.

او که در همین نشست در تماس مستقیم با معاونان و برخی از مدیران کانون خواسته‌های حاضران را پیگیری و دستورهای لازم را صادر می‌کرد درعین حال گفت هم‌چنان پیگیر اجرای مصوبه‌ها و موضوع‌های مطرح شده در این گفت‌وگوی رودر رو از معاونان و مسئولان کانون خواهد شد.

علامتی ضرورت تدوین پیوست‌های رسانه‌ای را برای تمامی برنامه و رویدادها و مستند سازی تاریخی فعالیت‌های کانون یادآور شد و افزود: جایی گفتم بهترین مورخان روابط عمومی‌ها هستند چرا که آن چیزی که منتشر می‌کنند ماندگار می‌شود به همین دلیل مدیرکل روابط عمومی کانون در تمامی نشست‌ها، برنامه‌ها و شوراهای کانون حضور دارد و باید در مورد کارشناسان این مجموعه در استان‌ها نیز چنین روالی داشته باشیم. این یک اشتباه است که مجموعه روابط عمومی از اتفاق‌ها و برنامه‌های کانون بی‌اطلاع باشد یا دیر و ناقص مطلع شود. همه باید برای طراحی پیوست‌های رسانه‌ای روابط عمومی را کنار خود ببینند.

مدیرعامل کانون با تاکید بر این که کارشناسان روابط عمومی باید مستقیم زیر نظر مدیران کل استان‌ها فعالیت کنند و نباید زیر مجموعه معاونان و کارشناسان قرار بگیرند، تصریح کرد: یک مدیرکل خوب درک و فهم درستی از روابط عمومی دارد و این که اگر کارشناس این مجموعه همیشه در کنارش باشد کارها بهتر انجام می‌شود. البته نیروهای این مجموعه هم باید به خوبی به وظایف‌شان عمل کنند و -به‌اصطلاح- خودشان و توانایی‌های‌شان را نشان دهند.

توجه و تمرکز بیشتر بر روی اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و تولیدات کانون به‌جای مدیرمحوری در رسانه و خروجی‌های سازمانی، فعالیت بیشتر برای معرفی برنامه‌های جدید و احیاء شده کانون، کمک به هماهنگی و جلوگیری از اجرای برنامه‌ها و پویش‌های مشابه و تکراری واحدها، استفاده از نیروهای زبده و متخصص در روابط عمومی و امور بین‌الملل در کنار برون سپاری برخی از فعالیت‌ها و حساسیت نشان‌دادن نسبت به استفاده از آرم و نشان کانون در روی پوستر و تولیدات و فعالیت‌های مشترک از جمله موضوع‌های مطرح‌شده از سوی مدیرعامل کانون در پاسخ به دغدغه‌های حاضران در نشست بود.

دیپلماسی کودک و نوجوان سرلوحه فعالیت‌های بین‌المللی کانون

بر اساس این گزارش علامتی در بخش دیگری از این نشست به موضوع‌های حوزه امور بین‌الملل پرداخت و گفت: کانون در حوزه بین‌الملل قصد دارد از فعالیت‌های نقطه‌ای به سمت سیاست‌گذاری‌های عمومی حرکت کند و به‌صورت روشن تمامی فعالیت‌های این مجموعه شامل نقاشی، فیلم، کتاب، تصویرگری، برنامه‌های هفته دوستی و همکاری‌های بین‌المللی در مسیر دیپلماسی کودک و نوجوان قرار بگیرد که بخشی از حوزه دیپلماسی عمومی به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل کانون برداشت خود از واژه دیپلماسی کودک و نوجوان را این‌چنین تشریح کرد که یعنی از یک سو بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را در حوزه کودک ونوجوان با استفاده از دانش و تجربه‌ها و ارایه محصولات‌ و برنامه‌های کانون و حمایت از دیگر فعالان و تولیدکنندگان این حوزه معرفی کنیم از سویی با رفت‌وآمدهای دو سویه از تجربیات و آموزش‌های آن‌ها بهره بگیریم و همه کارها را در خدمت آن سیاست اصلی قرار دهیم و با دنیا با زبان دیپلماسی کودک و نوجوان سخن بگوییم.

نشست مدیرعامل با مدیرکل و کارکنان اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون عصر روز نهم مهر ۱۴۰۳ در محل این اداره در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =