هم فکری برای کودکان آینده ساز

جلسه ی کارگروه اجرای برنامه های هفته ی ملی کودک با مشارکت دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، صبح امروز جلسه کارگروه استانی برنامه ریزی برای هفته ی ملی کودک به ریاست کبیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون استان و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه؛ کبیری ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و تقدیر از زحمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با تأکید بر حساس بودن دوران کودکی هر فردی گفت: نیاز هست که به کودکان بیش از بیش توجه شود و برنامه ریزی های لازم در حوزه های مختلف انجام پذیرد.

کبیری با اشاره به شاخص های دقیق توسعه یافتگی هر جامعه ای گفت : چندین سال است نهاد های مختلف چون دادگستری و بهزیستی در این حوزه فعالیت می کنند و چند سالی نیز هست که مرجع ملی حقوق کودکان و اطفال به طور جدی شکل گرفته است تا از حق و حقوق کودکان در مراجع قانونی و کنوانسیون های بین المللی دفاع کنند.

کبیری اضافه کرد: از مجموعه ی کانون پرورش فکری تشکر می کنم که همیشه در راستای حفظ حقوق کودکان و نوجوانان تلاش کرده و برنامه های متنوعی در این سالها اجرا شده است که یکی از شاخص ترین برنامه ها شهر دوست دار کودک بود.

وی در پایان گفت: دبیرخانه ی استانی  هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفته و از همه ی دستگاه های اجرایی انتظار دارم تا به عنوان یک رسالت تمام نشدنی برای کودکان و رسیدن به اهداف مدنظر و کاهش آسیب های اجتماعی میان این قشر حساس تلاش کنند.

آب سوران مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جلسه گفت: ضمن تبریک هفته پیش رو که به هفت ملی کودک مزین است، برای کودکان و مخصوصا کودکان غزه که در ظلمی بی امان غوطه ورند، آرزوی سعادت، سلامت و روشنی دارم.

وی ادامه داد: هرچند شهادت مظلومانه شهدای اسلام و علی الخصوص، سید حسن نصرالله اندوهی همیشگی بر قلب های مومنان خواهد ماند؛ اما نیروهای زبده و مخلص اسلام در حرکت ارزشمند شب گذشته نشان دادند اسلام همواره پیروز است و تن تمام سربازان این مرز و بوم برای حفظ شآن و پرچم آن آماده جان فشانی و ایثار است.

مدیر کل کانون استان، کودکان را چون آیه های کوتاهی تشبیه کرد که شوری عظیم و پاک در واژه هایشان متجلی است.

وی ادامه داد: برنامه های هفته ی ملی کودک از روز ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

آب سوران اظهار کرد: بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در هفته ی ملی کودک در مراکز کانون استان برگزار خواهد شد و این جلسه برای همفکری و هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی استان در حال برگزاری است تا با خرد جمعی و استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف بتوانیم برنامه های فاخری را در هفته ی ملی کودک در استان اجرا کنیم.

در ادامه ایشان به شرح اهداف و ریز برنامه ها و وظایف دستگاه های مختلف در هفته ی ملی کودک پرداخت.

سپس نمایندگان دستگاه های مختلف به ارائه ی برنامه های خود در هفته ی ملی کودک پرداختند.

هفته ی ملی کودک با شعار برای کودکان برای آینده قرار است از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شود.
هم فکری برای کودکان آینده ساز

هم فکری برای کودکان آینده ساز

هم فکری برای کودکان آینده ساز

هم فکری برای کودکان آینده ساز

هم فکری برای کودکان آینده ساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =