برگزاری نشست هماهنگی ادارات شهرستان رستم برای هفته ملی کودک؛ تمرکز بر خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان مناطق کم‌برخوردار

در آستانه هفته ملی کودک، نشست ویژه‌ای با حضور رؤسای ادارات شهرستان رستم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این نشست با هدف جذب اعضای جدید، معرفی فعالیت‌های کانون و ارائه راهکارهای فرهنگی به کودکان مناطق محروم، به ویژه در زمینه مهارت‌آموزی و بهداشت، شکل گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی‌اداره‌کل‌کانون‌پرورش‌فکری‌کودکان‌ونوجوانان استان‌فارس در ۱۱مهر۱۴۰۳، در راستای گرامیداشت هفته ملی کودک و با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به کودکان مناطق کم‌برخوردار، نشست هماهنگی با حضور رؤسای ادارات شهرستان رستم در کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.


این برنامه‌ها با هدف ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کودکان به ویژه در مناطق کم‌برخوردار طراحی شده و به عنوان گامی مهم در جهت گسترش عدالت فرهنگی و آموزشی در شهرستان رستم مورد استقبال قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور محمدرضایی، معاون پرورشی آموزش و پرورش، رضا کردستانی، مسئول کتابخانه عمومی، ملک دشتیان، کارشناس سیاسی فرمانداری، جناب سروان وحید دهقانیان، معاونت فرهنگی سپاه، سید حسین سادات، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، علی قائدی، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فروغ رستمی، رئیس اداره بهزیستی، و پروین هاشمی، مسئول بهداشت و درمان شهرستان همراه بود، برنامه‌های جامعی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به منظور حمایت از کودکان و نوجوانان تدوین شد.

در این نشست، ممویی مسئول کانون پرورش فکری با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اهداف کانون، به اهمیت گسترش خدمات فرهنگی در مناطق محروم پرداخت.

وی همچنین به تشریح برنامه‌هایی چون کتابخانه سیار روستایی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی از جمله جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، و تمرکز بر آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

توافقاتی نیز میان نهادهای مختلف برای ارائه برنامه‌های مشترک در این هفته انجام شد. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، و سپاه پاسداران با برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در روستاهای محروم و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان اعلام آمادگی کردند. در حوزه سلامت، شبکه بهداشت و درمان متعهد شد؛ تا در طول هفته ملی کودک، تیم‌های بهداشت دهان و دندان را برای ارائه خدمات رایگان به کودکان به روستاهای محروم اعزام کند. همچنین اداره بهزیستی نیز با هدف ارتقای مهارت‌های کتاب‌خوانی و تقویت ارتباط بین کودکان و خانواده‌ها، برنامه‌هایی آموزشی و مشاوره‌ای برای والدین برگزار خواهد کرد.


در بخش دیگر این جلسه، کتابخانه عمومی شهرستان متعهد شد تا عضویت رایگان کودکان در کتابخانه‌های شهرستان و روستاهای اطراف را فراهم کند.

از سوی دیگر، کارشناس سیاسی فرمانداری، قول مساعدت در هماهنگی با دهیاران برای فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز جهت اجرای این برنامه‌ها در سطح روستاها و حمایت از کتابخانه سیار روستایی را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =